دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1395 - 09:52

ماهی روح بالاخره شکار شد + ویدئو

دانشمندان برای اولین بار توانستند ماهی روح را که تاکنون به طور زنده مشاهده نشده بود، در اعماق اقیانوس آرام غربی بیابند.
کد خبر : 101005

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از هافینگتن‌پست، دانشمندان برای اولین بار موفق به مشاهده ماهی روح در اعماق اقیانوس غربی شدند که تاکنون به صورت زنده دیده نشده بود. تصویر این ماهی زمانی که مشغول شنا در اعماق اقیانوس بود توسط دوربین پژوهشگران شکار شد.


دانشمندان تصور می کنند که این ماهی 10 سانتی‌متری که ظاهری شبیه روح دارد، متعلق به خانواده مارماهی هاست و در عمق 2/5 کیلومتری از سطح آب مشاهده شده است.


کاوشگر Okeanos که کشتی متعلق به سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری است، تصویر این ماهی را از طریق یکی از دستگاه‌های زیرآبی خود که کنترل از راه دور عمل می کند، تهیه کرده است.



یک زیست‌شناس شیلات مرکز خدمات ملی شیلات آمریکا معتقد است که این اولین باری است که یکی از ماهی‌های روح از خانواده مارماهی‌ها زنده مشاهده می‌شود که منظره غیرعادی محسوب می‌شود. این ماهی متعلق به خانواده مارماهی‌هاست و پیش از این، تنها زمانی نمونه‌های مرده آن مشاهده شده بودند که از طریق لاروب‌ها از عمق دریا به سطح آب آورده می‌شدند.


دانشمندان درحال حاضر مشغول بررسی زیستگاه‌های ماهی‌ها از جمله گِل‌فشان (پدیده‌ای طبیعی که در آن گل‌ولای از زیر زمین به شکل چشمه‌وار به سطح زمین می‌رسد و شکل ماهوری به خود می‌گیرد)، برآمدگی‌ها، مرجان‌های عمیق دریایی و اجتماعات اسفنج‌ها هستند تا بتوانند از حیات ماهی‌ها در گودال‌های زیرآبی مطلع شوند.


مترجم: ندا اظهری


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته