دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 16:30

ساخت پهپاد ماورای صوت جاسوس توسط ارتش آمریکا تا 2030

ایالات متحده در تلاش برای ساخت پهپاد ماورای صوت جدیدی به منظور انجام وظایف جاسوسی و گشت‌زنی است که تا سال 2030 تکمیل خواهد شد.
کد خبر : 100764

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری فارس، این پهپاد قادر به عبور سریع مخفیانه از مرزهای کشورهای دشمن و ارسال عکس‌های تهیه‌شده بدون امکان کنترل و شناسایی توسط رادارهاست.


این پهپاد جاسوس ماورای صوت به گونه‌ای طراحی می‌شود که شناسایی و شلیک به آن ناممکن باشد. نیروی هوایی ارتش آمریکا قصد دارد پهپادهای مذکور را تا سال 2040 مجهز به سلاح هم کند تا بتواند از آنها برای شلیک به اهداف مورد نظر استفاده کند.


ارتش آمریکا مدعی است سرعت و انعطاف بالای این پهپادها باعث می‌شود دشمن حتی در صورت شناسایی آنها تنها چند ثانیه برای واکنش فرصت داشته باشد و در نتیجه فرصت کافی برای فرار آنها وجود خواهد داشت.


تاکنون هیچ پرواز آزمایشی توسط این پهپادها صورت نگرفته ولی گفته می‌شود چین در حال آزمایش پهپادهای مشابهی است و تا سال 2020 از آنها رونمایی خواهد کرد. این پهپادها که قابلیت مجهز شدن به موشک را هم خواهند داشت تا 90 کیلومتر در ساعت سرعت خواهند داشت و این رقم بیش‌تر هم خواهد شد. علاوه بر چین روسیه هم در حال ساخت پهپادهای مشابهی است که تا سال 2022 از آن رونمایی می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته