دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1403 - 18:20

با CRM دانا، مشتریانتان را برای همیشه وفادار کنید

با CRM دانا، مشتریانتان را برای همیشه وفادار کنید
متخصصان فروش بر این باورند که 80 درصد از سود یک شرکت به 20 درصد از مشتریان آن شرکت بستگی دارد. احتمالا این جمله را قبلا هم شنیده‌اید و به‌نظرتان کلیشه‌ای باشد، اما حقیقت را بازگو می‌کند.
کد خبر : 940186

به گزارش خبرگزاری آنا،

با CRM دانا، مشتریانتان را برای همیشه وفادار کنید

 

متخصصان فروش بر این باورند که 80 درصد از سود یک شرکت به 20 درصد از مشتریان آن شرکت بستگی دارد. احتمالا این جمله را قبلا هم شنیده‌اید و به‌نظرتان کلیشه‌ای باشد، اما حقیقت را بازگو می‌کند. شرکت‌ها هنوز هم به وفاداری مشتریان خود متکی هستند. با این حال، مشتریان قدرتمندتر از همیشه هستند و ایجاد ارتباطات برای حفظ آنها به این آسانی نیست. کلید برقراری و حفظ ارتباط موثر با مشتریان، یک نرم ‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کارآمد مانند CRM دانا است.

اما نرم ‌افزار CRM دانا چطور می‌تواند به حفظ و وفاداری مشتریان شما کمک کند؟ دانا به شما اجازه می‌دهد تا از داده‌های مشتری بهره ببرید، ارتباطات مشتری را تقویت کرده و بازخورد جمع‌آوری کنید. همچنین با استفاده از نرم ‌افزار سی آر ام دانا می‌توانید نیازهای مشتری را به بهترین شکل برطرف کرده و برنامه‌های وفاداری ویژه‌ای را تعیین و مدیریت کنید.

یک نرم ‌افزار CRM کارآمد مانند دانا مخاطبان شما را ترغیب می‌کند تا مشتری باقی بمانند. به طور کلی، هدف اصلی یک پلتفرم CRM  ایجاد و حفظ روابط سالم با مشتریان است.

وفاداری مشتری چیست؟

وفاداری مشتری به عنوان احتمال انجام مجدد معامله با یک شرکت توسط شرکت تعریف می‌شود. هر زمان که محصولی را خریداری می‌کنید که مورد پسندتان واقع می‌شود یا خدماتی را دریافت می‌کنید که رضایت‌بخش است، تمایل دارید مجدد به شرکتی که این محصول یا خدمات را از آن دریافت کرده‌اید بازگردید.

مشتریان وفادار به غیر از اینکه می‌توانند به حامیان برند شما تبدیل شوند، دیگران را هم تشویق به انجام این کار می‌کنند. برای مثال در آمریکا، به طور متوسط هر مشتری تجربه خوبی که در معامله با یک شرکت داشته است را به 11 نفر دیگر انتقال می‌دهد. این یعنی مشتریان وفادار شما به صورت رایگان کسب و کارتان را به مشتریان بالقوه جدید معرفی می‌کنند.

اغلب اوقات، وفاداری مشتری از خوب بودن محصول یا خدمات ناشی نمی‌شود. مشتریان وفادار باید ارزش بیشتری را در یک برند پیدا کرده باشند. دلایل رایجی که به بازگشت مشتریان منجر می‌شود عبارت است:

·         ارائه خدمات استثنایی به مشتریان) ارائه خدماتی با کیفیت پایدار و عالی به مشتری، زمانی که مشتری به آنچه کسب و کار شما ارائه می‌دهد نیاز داشته باشد، به بازگشت منجر می‌شود. خدمات استثنایی به مشتری به این معنی است که شما قبل، در حین و بعد از ارائه آنچه که مشتریان شما نیاز دارند، یک کمک مفید و حرفه‌ای را به آنها ارائه کرده باشید.

·         اثبات اجتماعی) نظرات مثبت مشتریان، نحوه درک مشتریان نسبت به برند شما را تقویت می‌کند. اگر بررسی‌ها و توصیه‌ها خوب باشد، افراد بیشتری به سمت برند شما بازمی‌گردند.

·         قابلیت اطمینان) بخشی از ارائه خدمات عالی به مشتریان به این معناست که بتوانید به وعده‌هایی که به مشتری داده‌اید عمل کنید. کسب و کاری که به قول خود عمل می‌کند و خدمات چشمگیری ارائه می‌دهد، به راحتی می‌تواند مشتریان را جذب کند.

CRM دانا چطور وفادار مشتریان را تقویت می‌کند؟

با CRM دانا، مشتریانتان را برای همیشه وفادار کنید

 

CRM دانا در ابتدایی‌ترین حالت خود ابزاری است که این امکان را به شما می‌دهد تا ارتباطات معناداری با مشتریان خود ایجاد کنید. ویژگی‌های ردیابی فعالیت‌های مشتری در CRM دانا به شما کمک می‌کند تا ارتباط بین یک کسب و کار و هر سرنخ بالقوه را همزمان با پیشرفت آنها در پایپ‌لاین فروش مدیریت کنید.

نرم ‌افزار CRM دانا یکی از بهترین نرم افزار CRM های ایرانی هست که به شما کمک می‌کند داده‌ها را ثبت و بازیابی کنید، وظایف اداری مانند برنامه‌ریزی پیگیری‌ها را مدیریت کرده و بینش‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن با سایر دپارتمان‌های کسب و کارتان ایجاد کنید. برای مثال، داده‌هایی که از طریق نرم ‌افزار دانا تولید می‌شود به دپارتمان بازاریابی نشان می‌دهد چگونه یک برند قوی‌تر بسازد که مشتریان بیشتری را به تجارت ترغیب کند. در ادامه به روش‌هایی که نرم‌ افزار سی ‌آر ام دانا به ترویج وفاداری و حفظ مشتری کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

بهره‌گیری از داده‌های مشتری

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، داده‌ها طلای جدید به حساب می‌آیند. کسب و کارهایی که می‌توانند بینش‌هایی را از داده‌های در دسترس استخراج کنند، می‌توانند به ارزش واقعی آنها دسترسی پیدا کنند. با خرید نرم افزار CRM دانا می‌توانید داده‌هایی را در مورد مخاطبان، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود جمع‌آوری کنید تا تجربه شخصی‌تری را برای آنها ایجاد کنید. ارائه این تجربیات سفارشی به جلب وفاداری مشتری، ادامه مکالمات و ایجاد علاقه کمک زیادی می‌کند.

 

تقویت ارتباطات با مشتری

نرم ‌افزار CRM دانا به شما کمک می‌کند وفاداری مشتری و آگاهی از برند را با در دسترس قرار دادن کانال‌های ارتباطی متنوع برای سرنخ‌ها و مشتریان خود افزایش دهید. با ترکیب داده‌های مشتری در نرم ‌افزار دانا و ویژگی‌های اتوماسیون، می‌توانید اطلاعاتی را که برای آنها جذاب، آموزنده و با ارزش است ارسال کنید یا ارتباط موثرتری داشته باشید.

می‌توانید نرم ‌افزار CRM خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که پس از هر خرید، به طور خودکار یک پیامک تشکر ارسال کند، مکالمات رسانه‌های اجتماعی را برای پاسخگویی به مسائل زیرنظر داشته باشد یا خبرنامه‌های معمولی را در مورد اخبار شرکت یا محصولات و خدمات جدید ایمیل کند. استراتژی ارتباطی خود را حول قابلیت‌های CRM برنامه‌ریزی کنید تا حتی پس از اینکه مشتریان از قیف فروش شما خارج شدند، بتوانید روابط طولانی‌مدت با آنها ایجاد کنید

با CRM دانا، مشتریانتان را برای همیشه وفادار کنید.

کشف نیازهای مشتری

رشد روابط با مشتری با درک آنچه آنها نیاز دارند آغاز می‌شود. جدا از درخواست بازخورد مشتری، می‌توانید از قدرت CRM دانا در جمع‌آوری داده‌های مرتبط با مشتریان خود بهره ببرید. نرم ‌افزار CRM دانا به شما کمک می‌کند تا در خصوص سابقه خرید، ترجیحات و عادات خرید، تعامل با وب و ایمیل‌ها، لینک‌هایی که دنبال می‌کنند، تعامل با رسانه‌های اجتماعی و محصولات مورد علاقه مشتریان خود اطلاعات ارزشمندی به دست آورید.

داده‌های ذخیره شده در یک سیستم CRM همچنین می‌تواند فرایندهای داخلی کسب و کار شما را هموار کند. به عنوان مثال، اگر داده‌های شما نشان می‌دهد که مشتریان شش ماه پس از تبدیل، دومین خرید خود را انجام می‌دهند، می‌توانید موجودی‌ خود را افزایش دهید یا پرسنل بیشتری را برای پشتیبانی در نظر بگیرید.

جمع‌آوری بازخورد مفید

هر چقدر بیشتر در مورد مشتریان خود بیاموزید، در برآورده کردن نیازهای آنها توانایی بیشتری خواهید داشت. نرم ‌افزار دانا ابزارهای موثری را برای جمع‌آوری اطلاعات و میزان تعامل مشتریان با کسب و کارتان ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید از نرم افزار CRM دانا برای خودکارسازی یک نظرسنجی یا ارزیابی رضایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید نرم‌ افزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که پس از تکمیل فرم نظرسنجی، یک کد تخفیف به ایمیل مشتری ارسال شود.

بازخوردها این امکان را به شما می‌دهد که متوجه شوید مردم در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات مشتری شما چطور فکر می‌کنند. با اعمال تغییرات توصیه شده توسط مشتریان، می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و به مشتریان خود نشان دهید که به نظرات‌شان اهمیت می‌دهید.

جمع‌بندی

مشتریان امروز بیش از هر زمان دیگری آگاه و توانمند هستند. یک نرم‌ افزار CRM کارآمد مانند دانا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با ادغام نقاط تماس مختلف مشتری و ایجاد پروفایل‌های دقیق از هر مشتری، عملکردی فراتر از انتظارات مشتری را ارائه دهند. برای استفاده موثر از CRM دانا برای بهبود وفاداری و حفظ مشتری، کسب و کارها باید داده‌های مشتری را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند، مشتریان خود را بخش‌بندی کرده و هدف قرار دهند. همچنین پیاده‌سازی یک برنامه وفاداری موثر و ارائه خدمات استثنایی به مشتریان ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب