دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی

افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی
اولین جلسه معرفی شبکه آزمایشگاه هوش مصنوعی با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی و دانشگاه‌های کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد
کد خبر : 936029

به گزارش خبرگزاری آنا، اولین جلسه معرفی شبکه آزمایشگاه هوش مصنوعی با حضور جمعی از متخصصان این حوزه، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. در این جلسه نمایندگان بخش‌های دولتی از جمله سازمان فناوری اطلاعات، سازمان ملی هوش مصنوعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن هوش مصنوعی، نمایندگان شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی و همچنین دانشگاه‌های کشور حضور داشتند.

دکتر بکایی، رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه گفت: هدف از این جلسه آشنایی با شبکه آزمایشگاه هوش مصنوعی است تا نمایندگان بخش‌های خصوصی با آزمایشگاه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر آشنا شوند و همچنین تلاش کنیم تا این شبکه آزمایشگاهی با حضور بخش خصوصی تقویت شود.

وی افزود: پژوهشگاه ارتباطات سابقه زیادی در فعالیت‌های آزمایشگاهی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد. هوش مصنوعی به عنوان جوان‌ترین آزمایشگاه این سازمان شروع به فعالیت کرده است و اخیراً مجوز مرجعیت آزمایشگاه هوش مصنوعی را از سازمان فناوری اطلاعات دریافت کرده است.

بکایی در ادامه توضیح داد که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نیست وارد فرآیند ارزیابی شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی شود. آزمایشگاه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان آزمایشگاه مرجع، قرار است به عنوان یک تنظیم‌کننده و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های مختلفی که قرار است کار اجرایی ارزیابی را انجام دهند، حضور داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد که در بخش ارزیابی محصولات هوش مصنوعی، چند شرکت توانمندی ارزیابی را دارند و هر کدام از این شرکت‌ها می‌خواهند با متد خود این ارزیابی را انجام دهند که از نظر استاندارد ملی قابل قبول نیست. بنابراین، باید استانداردی صورت بگیرد که بر طبق آن، وقتی یک محصول در حوزه سطح‌بندی‌های مختلف استاندارد لازم را می‌گیرد، متخصصان حوزه متوجه شوند که این سطح از استاندارد شامل چه مواردی می‌شود.

در پایان، بکایی اظهار داشت که آزمایشگاه‌هایی که امروز در جمع ما هستند، همه پتانسیل تبدیل شدن به یک آزمایشگاه حرفه‌ای در حوزه هوش مصنوعی را دارا هستند و این جلسه با هدف تقویت همکاری‌ها و تسهیل‌گری در این حوزه برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب