دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اختتامیه آیین صدای نمایشنامه‌نویس/۱۵ نمایشنامه دراین فصل خوانش شد

اختتامیه آیین صدای نمایشنامه‌نویس ۱۵ نمایشنامه دراین فصل خوانش شد
آیین اختتامیه رویداد صدای نمایشنامه نویس شنبه،‌سی و یکم شهریور ماه در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.
کد خبر : 932262

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ رویداد فرهنگی و هنری صدای نمایشنامه نویس به عنوان یکی از فعالیت‌های مصوب شده در هییت مدیره کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با انتخاب دبیر و اعلام فراخوان رسما شروع به کار کرد.

هادی حوری دبیر این رویداد فرهنگی و هنری گفت: در بهار سال جاری با اعلام استقبال اعضا کانون نمایشنامه نویسان از فراخوان این رویداد، نشستی با حضور متقاضیان شرکت در این نشست‌های هنری برگزار کردیم. جدول اجرا‌های این رویداد فروردین ماه سال ۱۴۰۳ و پس از نشست با تمامی شرکت کنندگان منتشر شد و با توجه به استقبال گسترده اعضا کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر مقرر شد، فصل اول این رویداد در شش ماه نخست سال جاری با اجرای ۱۵ اثر از نویسندگان عضو کانون برگزار شود.

بر همین اساس اولین شب از این سلسله اجرا‌ها در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و با خواندن اثر «کشتن زن مرده» نوشته آزاده فخری در سالن مشاهیر تئاتر شهر آغاز شد و با استقبال علاقه‌مندان مواجه شد.

در پی حواشی به وجود آمده پس از اجرای این نمایش مدیریت وقت مجموعه تئاتر شهر از برپایی مجدد این رویداد در آن مجموعه امتناع ورزید و اجرا‌های بعدی رویداد صدای نمایشنامه نویس به سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر منتقل شد. در این میان نُه اجرای نمایشنامه خوانی در روز‌های یکشنبه هر هفته و از ساعت ۱۹ به طور مداوم در این سالن برگزار شد.

با محدودیت‌های پیش آمده برای حضور در ساختمان عمارت خانه تئاتر و تعطیلی این ساختمان یک اجرا در سالن استاد مهین اسکویی ساختمان شماره ۱ خانه تئاتر برگزار و چهار اجرا نیز در سالن مهر حوزه هنری و با حضور علاقه مندان، اعضا هیئت مدیره کانون، هنرمندان و منتقدان برپا شد.

نمایشنامه‌هایی که در فصل اول این رویداد و طی شش ماه و بیست و چهار هفته خوانش شد به شرح ذیل است:

۱_کشتن زن مرده اثر آزاده فخری
۲_مجلس خوانی سهراب اثر محمد خراط زاده آستیم
۳_جنجال در خانه اثر مهین نوبخت
۴_ناله جنگل اثر مهدی فنائیان
۵_چهارشنبه سوری اثر ندا قربانیان
۶_خفقان اثر بهنام سرلک
۷_ما سنجاقک‌ها اثر آدینه سمنانی
۸_تئوری گوزن اثر معین محب علیان
۹_تصادم شاعر و سلطان اثر سیروس صالح پور
۱۰_ورا نام تهمینه سهراب کرد اثر حسین تفنگ دار
۱۱_سنگ صدف اثر حمید حکیم الهی
۱۲_شازده کشی اثر مهدی همتی
۱۳_روایت شیفتگی اثر نوید ترابی
۱۴_مانیشکا اثر شهرام ابوالقاسمی
۱۵_نیم پر اثر امیر حسین نجفی

هادی حوری دبیر این رویداد، مریم یاسین زاده مدیر روابط عمومی، محمد خراط زاده آستیم و نوید عصمتی مسئولان سوشال مدیا و تبلیغات، پریسا کامیاب عکاس، مهلا قدوسی مسئول هماهنگی و علی پرهام مجری این نشست‌های تخصصی در فصل اول برگزاری این رویداد بودند که به همت کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر برپا شد.

آیین اختتامیه رویداد صدای نمایشنامه نویس در فصل اول روز شنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج و با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به درام نویسی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب