دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تامین قطعات مورد نیاز ساخت ربات از محدودیت‌های تیم‌های رباتیکی

تامین قطعات مورد نیاز ساخت ربات از محدودیت‌های تیم‌های رباتیکی
سرمربی تیم رباتیک دانش‌آموزی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما، بحث سخت‌افزار است. متأسفانه، در کشور ما در زمینه قطعات و تجهیزات محدودیت‌هایی وجود دارد. به همین دلیل، بزرگترین چالش ما در مسابقات رباتیک، تأمین سخت‌افزار و قطعات مورد نیاز برای ساخت ربات‌هاست.
کد خبر : 931997

احمد سمیعی، سرمربی تیم رباتیک دانش‌آموزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا گفت: امسال، مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و می‌توانم بگویم که نسبت به سال‌های قبل، سطح بالاتری داشتیم. در مسابقات جهانی امسال، تیم‌های بیشتری از کشورهای مختلف شرکت کردند و بسیاری از این کشورها برای اولین بار در این رقابت‌ها حضور داشتند، از این رو، تعداد شرکت‌کنندگان بسیار زیاد بود.

وی گفت: ما نیز با توجه به سطح دانش‌آموزان خود که به خوبی آموزش دیده بودند، در رده‌های سنی مختلف و در لیگ‌های مختلفی شرکت کردیم. بچه‌ها در لیگ‌هایی مانند مسیریاب، حل ماز، ربات جنگجوی سومو، ربات راگبی، لیگ فری‌استایل، خلاقیت و تکنیکال ریپورت شرکت کردند. پیش از اعزام به مسابقات، تیم ما حدود دو ماه در اردو بود و بچه‌ها را برای رقابت‌ها به خوبی آماده کردیم.

سرمربی تیم رباتیک دانش‌آموزی گفت: از نظر علمی، بچه‌ها سطح بالایی دارند و به خوبی آماده‌اند. اما یکی از بزرگترین مشکلات ما، بحث سخت‌افزار است. متأسفانه، در کشور ما در زمینه قطعات و تجهیزات محدودیت‌هایی وجود دارد. به همین دلیل، بزرگترین چالش ما در مسابقات، تأمین سخت‌افزار و قطعات مورد نیاز برای ساخت ربات‌هاست.

سمیعی از دیگر مربیان تیم رباتیک دانش آموزی گفت: امسال نیز به صورت شبانه‌روزی برای مسابقات زمان گذاشتیم و آمادگی کامل پیدا کردیم. یکی از دستاوردهای زیبای ما در این سال، کسب دو سکو در رشته‌ لیگ فری‌استایل بود؛ ما موفق به کسب مقام‌های دوم و سوم شدیم و در تلاشیم تا سال آینده بتوانیم هر سه سکو را به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور و کار با دانش‌آموزان در تیم رباتیک دانش‌آموزی چه احساسی دارد تصریح کرد: این یک افتخار بزرگ است که به عنوان راهنما و مربی کنار دانش‌آموزان پرتلاش کشورم باشم و شاهد بالا رفتن پرچم پرافتخار کشورمان بر سکوی مسابقات جهانی باشم.

وی  افزود: ما همیشه در حال تلاش برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیم هستیم. به‌روزرسانی اطلاعات فنی و علمی خود و دانش‌آموزان، بخشی از این تلاش‌ها است. پس از هر مسابقه، در پی ارتقای سطح و دانش بچه‌ها هستیم و هر سال روند آموزش و اردوها را به‌روز می‌کنیم و از منابع و آموزش‌های جدید بهره می‌بریم. به عنوان مثال، امسال برای تقویت تیم و تبادل اطلاعات، از تجربیات مربی مالزیایی بهره بردیم.

 سرمربی تیم رباتیک دانش‌آموزی نیز در پایان گفت: همان‌طور که پیش‌تر بیان شده، شرکت در مسابقات بین‌المللی و جهانی بخشی از فرآیند آموزشی در این سنین است. بنابراین، پس از بازگشت از مسابقات، تمام اعضای تیم مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی بعدی خود هستند. طبیعی است که کسب موفقیت‌ها انگیزه زیادی به تیم می‌دهد و باعث افزایش بازدهی کار آن‌ها می‌شود. کمیته اجرایی تیم جهانی رباتیک نیز در تلاش است تا در صورت انجام هماهنگی‌های لازم، امکان اعزام تیم به مسابقات بین‌المللی و آسیایی را فراهم کند. جزئیات نهایی به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب