دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1403 - 15:54

پیکر تراشی بهتره یا اسلیو؟ بررسی تفاوت‌ها، مزایا و معایب

پیکر تراشی بهتره یا اسلیو؟ بررسی تفاوت‌ها، مزایا و معایب
پیکر تراشی بهتر است یا اسلیو معده؟ هر دو روش اسلیو و پیکرتراشی راه‌های موثری برای لاغری هستند و اینکه کدام برای شما مناسب‌تر است به شرایط، اهداف و خواسته شما از عمل بستگی دارد.
کد خبر : 927726

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیکر تراشی بهتر است یا اسلیو معده؟ هر دو روش اسلیو و پیکرتراشی راه‌های موثری برای لاغری هستند و اینکه کدام برای شما مناسب‌تر است به شرایط، اهداف و خواسته شما از عمل بستگی دارد؛ از طرفی تشخیص نهایی پزشک تعیین می‌کند که دقیقا کدام روش برای شما بهترین است. 

به زبان ساده، پیکر تراشی برای افرادی مناسب است که قصد دارند چربی موضعی یک یا چند ناحیه از بدن را تخلیه کنند و لاغری در این روش آنی است؛ اما اسلیو معده برای کاهش وزن شدید و رفع چاقی زیاد مناسب است و رسیدن به نتیجه نهایی ممکن است 6 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد. 

انتخاب بین روش‌های لاغری مختلف مثل اسلیو معده و پیکر تراشی معمولا برای زیباجویان کار سختی است. برای اینکه بدانید پیکر تراشی بهتره یا اسلیو باید اطلاعات کاملی در مورد هر یک از این عمل‌ها داشته باشید و در مورد مزایا و معایب هرکدام بدانید؛ زیرا انتخاب نادرست بین پیکر تراشی و اسلیو معده می‌تواند وقت، هزینه و انرژی شما را به طور کامل هدر دهد و در نهایت نتیجه دلخواه‌تان حاصل نشود.

در این مقاله لاغری به روش پیکر تراشی و اسلیو را مقایسه کردیم، سپس اطلاعات کاملی در مورد عمل پیکرتراشی و اسلیو معده ارائه دادیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کردیم؛ همچنین در نهایت تفاوت‌های این دو عمل را برای پاسخ بهتر به سوال «پیکر تراشی بهتر است یا اسلیو معده؟» بررسی کردیم. 

پیکر تراشی یا اسلیو معده؟ مقایسه کلی دو روش

پیکر تراشی در دو نوع بدون جراحی و با جراحی با هدف تخلیه چربی‌های بدن در نواحی شکم، پهلو، بازو، ران و… انجام می‌شود. در مقابل، هدف اصلی اسلیو معده کاهش وزن در تمامی نواحی بدن است. پیکر تراشی و اسلیو تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند که مقایسه این تفاوت‌ها به شرح زیر است:

جدول مقایسه پیکرتراشی و اسلیو معده

ویژگی

پیکر تراشی

اسلیو معده

هدف اصلی

حذف چربی‌های موضعی و بهبود فرم ظاهری بدن

کاهش وزن قابل توجه و درمان چاقی

ناحیه عمل

نواحی مختلف بدن (شکم، ران، بازو، پهلو و…)

معده

روش عمل

تخلیه چربی، برداشتن پوست شل شده (در بعضی موارد)

برداشتن بخشی از معده

نوع بیهوشی

بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی

بیهوشی عمومی

دوره نقاهت

چند روز تا چند هفته

چند هفته تا چند ماه 

حد کاهش وزن 

محدود به نواحی عمل شده

قابل توجه در کل بدن

درمان بیماری‌های چاقی

خیر

بله (دیابت، فشار خون و…)

مناسب برای افرادی که

به دنبال اضافه وزن موضعی هستند و نیاز به بهبود فرم ظاهری بدن دارند

دچار چاقی مفرط هستند و به دنبال کاهش وزن قابل توجه و درمان بیماری‌های مربوط به چاقی هستند. 

در ادامه به صورت جداگانه در مورد پیکر تراشی و اسلیو معده صحبت می‌کنیم.

عمل پیکرتراشی چیست؟

پیکر تراشی عملی است که در آن تخلیه چربی صورت می‌گیرد و با روش‌های مختلفی پیکرتراشی با جراحی و بدون جراحی قابل انجام است؛ اما در نهایت هدف نهایی تمامی روش‌های پیکرتراشی، از بین بردن چربی‌های مقاوم زیبایی بدن و بهبود فرم ظاهری آن است.

پیکر تراشی با جراحی، یک روش تهاجمی است و نتایج سریعی دارد. در بعضی از روش‌های پیکر تراشی با جراحی مثل ابدومینوپلاستی، امکان حذف پوست شل شده و افتاده هم در صورت نیاز وجود دارد. 

در مقابل، روش‌های بدون جراحی پیکرتراشی، اصلا تهاجمی نیستند، و با استفاده از دستگاه‌های خاصی صورت می‌گیرد و بسته به نوع روش، انجام پیکرتراشی ممکن است به یک یا چند جلسه احتیاج داشته باشد. روش‌های بدون جراحی دوره نقاهت و بیهوشی ندارند و نتایج آن‌ها هم به نسبت کندتر از روش های پیکرتراشی با جراحی است. 

روش‌های پیکر تراشی انواع روش‌های پیکر تراشی را در دو دسته با جراحی و بدون جراحی در جدول زیر مشاهده می‌کنید. 

جدول انواع پیکر تراشی با جراحی و بدون جراحی

پیکرتراشی با جراحی

پیکر تراشی بدون جراحی

ابدومینوپلاستی

لیپولیز

لیپوماتیک

کرایولیپولیز

لیپوست

لیزر لیپولیز

لیپوساکشن

لیپولیز با فرکانس رادیویی

بادی جت یا واتر جت

لیپولیز تزریقی

-

اولترازد

 

مزایای عمل پیکر تراشی

مزایا و فواید عمل پیکرتراشی در روش‌های مختلف آن بسیار زیاد است و همین موجب می‌شود افراد زیادی پیکر تراشی را برای لاغری انتخاب کنند. این مزایا عبارتند از: 

  1. حذف پوست شل شده: در روش‌های پیکر تراشی با جراحی علاوه بر حذف چربی‌های اضافه، امکان برداشتن پوست شل شده و افتاده بدن هم وجود دارد. در این حالت، پوست جوان و زیبا می‌شود.
  2. اعتماد به نفس: داشتن بدن زیبا و روی فرم اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و حس خوبِ رضایت از خود را به او هدیه می‌دهد.
  3. برداشتن چربی‌های مقاوم: در پیکر تراشی امکان برداشتن چربی‌های مقاوم هم وجود دارد و نیازی به صرف وقت زیاد برای از بین بردن آن‌ها نیست. 
  4. نتایج سریع: در روش های پیکرتراشی با جراحی رسیدن به نتیجه سریع است و نیاز به صبر و زمان ندارید؛ شما بعد از عمل پیکرتراشی به هیکل دلخواه خود می‌رسید. 
  5. روش ماندگار و بدون برگشت: با رعایت موارد مراقبتی، برنامه غذایی و ورزشی، نتایج پیکر تراشی برای شما کاملا ماندگار و بدون بازگشت خواهد بود. 
  6. انتخاب بین روش‌های متنوع: تنوع روش‌های پیکر تراشی بسیار بالاست و شما می‌توانید طبق شرایط و صلاحدید پزشک‌تان از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  7. عوارض کم و کوتاه مدت: عوارض پیکرتراشی  کوتاه مدت بوده و با گذشت دوره نقاهت به اتمام می‌رسد؛ در ادامه مقاله این عوارض کوتاه مدت به طور کامل بررسی می‌شود. 

عکس قبل و بعد پیکرتراشی

معایب عمل پیکر تراشی

معایب و عوارض عمل پیکر تراشی مانند هر عمل دیگری شامل کبودی و تورم در محل جراحی، بی حسی احتمالی و گاهی احساس درد می‌شود. درد ناشی از عمل پیکرتراشی با مصرف مسکن کاملا قابل کنترل است؛ همچنین کبودی و تورم هم طی مدت زمان کوتاهی رفع می‌شود. 

تنها موردی که در پیکرتراشی ممکن است برای بعضی از افراد کمی اذیت کننده باشد، استفاده از گن مخصوص است که برای فشرده سازی و کاهش تورم نواحی عمل شده باید استفاده شود. 

عمل اسلیو چیست؟ 

عمل اسلیو معده یکی از روش‌های لاغری تهاجمی است که اثرگذاری بالایی دارد. در این روش، حدود 80 درصد از معده که وظیفه ترشح هورمون گرسنگی را بر عهده دارد برداشته می‌شود و معده به شکل و اندازه یک موز در می‌آید. پس از آن با کم شدن اشتهای فرد، وزن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و این کاهش وزن مزایای زیادی را برای فرد به همراه دارد.  

مزایای عمل اسلیو معده

مزایای انتخاب روش اسلیو معده برای افرادی که دچار چاقی شدید هستند زیاد است و نتایج ماندگار و خوبی برای این افراد به ارمغان می‌آورد. مزایای عمل اسلیو معده عبارتند از: 

  • کاهش وزن به دلیل کاهش اشتهای شدید
  • روش دائمی و تقریبا بدون بازگشت
  • کاهش 20 تا 30 درصد وزن بدن
  • درمان شدن بیماری‌هایی مثل کبد چرب، کلسترول بالا و…
  • افزایش اعتماد به نفس با لاغری
  • کاهش وزن بعد از اسلیو می‌تواند تا حد زیادی آرتروز مفاصل را به تاخیر بیندازد
  • کاهش وزن بعد از اسلیو تنگی نفس و اختلالات تنفسی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

معایب عمل اسلیو معده 

اسلیو معده در کنار مزایا، معایبی هم دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری این معایب را مدنظر داشته باشید. معایب و عوارض احتمالی اسلیو معده عبارتند از:

  • برای رسیدن به نتایج قابل توجه باید حداقل 6 ماه بعد از عمل صبر کنید
  • احتمال خونریزی زیاد 
  • احتمال ایجاد عفونت 
  • احتمال ایجاد لخته خون 
  • مشکلات تنفسی 
  • احساس خستگی
  • استفراغ در هفته‌های اول بعد از جراحی
  • امکان رفلاکس معده به مری
  • امکان ایجاد سوء تغذیه
  • شل شدگی و افتادگی پوست بعد از کاهش وزن 

به طور کلی باید در نظر داشته باشید که عمل اسلیو معده، عمل آسانی نیست و اگر تصمیم به انجام آن دارید خودتان را برای شرایط خاص بعد از آن آماده کنید.

 

تفاوت‌های پیکر تراشی با اسلیو معده

پیکر تراشی یا اسلیو معده؟ این دو روش چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ پیکر تراشی و اسلیو معده هر دو، جز روش‌های لاغری موثر و بدون بازگشت هستند. اما این دو روش تفاوت‌های زیادی باهم دارند که با دانستن آن‌ها انتخاب و تصمیم‌گیری برای شما بسیار راحت می‌شود. این تفاوت‌ها عبارتند از: 

  • هزینه

به طور کلی هزینه اسلیو معده از پیکر تراشی بالاتر است. قیمت عمل پیکرتراشی معمولا از 18 تا 50 میلیون تومان متغیر است و هزینه اسلیو معده هم حدود 85 میلیون تخمين زده می‌شود. 

  • نقاهت 

دوره نقاهت روش‌های جراحی پیکر تراشی از اسلیو معده کم‌تر است و روش‌های غیر جراحی پیکر تراشی معمولا دوره نقاهت خاصی ندارند. 

دوره نقاهت عمل اسلیو معده تقریبا 1 هفته است اما مراقبت‌های غذایی و حرکتی شما باید تا 2 ماه هم ادامه داشته باشند. به عنوان مثال، به بیماران توصیه می‌شود تا 1 ماه غذای مایع و نرم مصرف کنند و به آبرسانی به بدن توجه ویژه داشته باشند. افرادی که عمل اسلیو معده انجام می‌دهند تا 1 الی 2 ماه نمی‌توانند غذای عادی بخورند و بیشتر حجم برنامه غذایی‌شان مایعات است.

دوره نقاهت عمل پیکر تراشی به این صورت است که پس از گذشت 2 الی 3 روز از عمل شخص می‌تواند به آرامی از تخت بلند شده و کارهای شخصی خودش را انجام دهد؛ اما به طور کلی بین 1 تا 2 ماه مراقبت لازم است تا بهبودی کامل حاصل شود. 

  • نوع عمل

اسلیو معده برای افراد با چاقی خیلی شدید مناسب است که قصد دارند کاهش وزن زیادی داشته باشند؛ اما پیکر تراشی برای افرادی که قصد تخلیه چربی‌های موضعی در نواحی خاصی از بدن‌شان را دارند گزینه عالی است. 

در عمل پیکر تراشی هدف اصلی از بین بردن چربی‌های موضعی بدن است و برای انجام آن لازم است BMI شما بین 30 تا 35 باشد. افراد با چاقی خیلی شدید برای انجام عمل پیکر تراشی باید ابتدا بخشی از وزن خود را با رژیم غذایی و ورزش کم کنند.

در مقابل برای عمل اسلیو معده باید حداقل BMI بدن شما بین 30 تا 39 باشد که کاندیدای مناسبی برای این عمل باشید. این عمل برای افراد با چاقی شدید بسیار مناسب است و برای افرادی که چربی موضعی و چاقی معمولی دارند توصیه نمی‌شود. 

پیکر تراشی بهتره یا اسلیو معده

چطور بین پیکر تراشی و اسلیو بهترین روش را انتخاب کنم؟ 

شخصی که می‌تواند جواب سوال «پیکرتراشی بهتره یا اسلیو؟» را به درست‌ترین و موثرترین روش بدهد، بهترین دکتر پیکر تراشی در تهران است. هیچ کس بهتر از یک پزشک متخصص که از شرایط بدنیِ شخص شما آگاهی داشته باشد نمی‌تواند راهنمایی‌تان کند. 

اما به طور کلی برای پاسخ به این سوال کافیست به شرایط‌تان توجه کنید! اگر دچار چاقی شدید هستید و نیاز دارید طی مدت زمان مشخص، تا حد زیادی وزن کم کنید، اسلیو برای شما بهتر است. در این روش بخشی از معده برداشته می‌شود و در پی آن اشتهای شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ با کم شدن میزان جذب کالری در بدن، به مرور زمان وزن‌ کم می‌شود. 

اما اگر چاقی شما شدید نیست، BMI شما بین 30 و 35 است و چربی موضعی در نواحی مختلف بدن‌تان وجود دارد که با ورزش و رژیم هم قابل رفع شدن نیست، بهترین روش برای شما پیکر تراشی است. با پیکر تراشی شما بلافاصله نتیجه عمل را مشاهده می‌کنید و فرم دهی بدن طبق خواسته شما صورت می‌گیرد. همچنین در پیکرتراشی پوست اضافه و شل شده هم برداشته می‌شود و بدن به حالت ایده آل می‌رسد؛ در حالیکه در اسلیو، لاغری از طریق کم شدن اشتها و جذب کم‌تر کالری انجام می‌شود و پوست به مرور زمان شل و افتاده می‌شود.

انتخاب نهایی بین اسلیو و پیکر تراشی باید با مشورت پزشک متخصص و صلاحدید ایشان صورت بگیرد. در این مطلب برای پاسخ به سوال «اسلیو معده بهتره یا پیکر تراشی؟» اطلاعات کاملی در مورد این دو عمل ارائه دادیم و این دو روش را باهم مقایسه کردیم. با دانستن ویژگی‌ها، مزایا و معایب این دو روش لاغری و در نظر گرفتن انتظارات و شرایط خودتان می‌توانید آگاهانه تصمیم‌گیری کنید و خواسته‌هایتان را بهتر با جراح در میان بگذارید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته