دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«ننه زار» به تئاترشهر می‌رود/روایتی از زندگی یک مادر شهید

«ننه زار» به تئاترشهر می‌رود روایتی از زندگی یک مادر شهید
نمایش «ننه زار» نوشته شهرام سلطانی با طراحی و کارگردانی شاهین سلطانی از ۲۵ مردادماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.
کد خبر : 927158

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «ننه زار» کاری از شاهین سلطانی است که با موضوع دفاع مقدس اجرای خود را از ۲۵ مردادماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز می‌کند و تا ۱۵ شهریورماه هر روز ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت.

«ننه زار» عنوان نمایشی است که پیش از این هم در رویداد‌های مهمی، چون جشنواره تئاتر استان تهران و جشنواره سودای عشق تهران اجرا شده و افتخاراتی در بخش‌های متعدد از جمله کارگردانی و بازیگری کسب کرده است.

شاهین سلطانی با توجه به دغدغه‌های شخصی که برای اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس و اسارت دارد این بار نمایش «ننه زار» را با ایجاد تغییراتی در راستای ارتقای سطحی کیفی اثر خود بازتولید کرده است تا روایتگر قصه مادری باشد که با دو فرزندش زندگی می‌کند و روزگار می‌گذراند، مادر غافل از اینکه یکی از پسرانش شهید شده و چند صباحی را با خیال فرزند خود زندگی می‌کرده است. این راز را پسر بزرگ زمانی فاش می‌کند که مادر قصد خواستگاری رفتن برای پسر شهیدش را دارد.

فرخنده دریایی، امید آزاد خانی و کسری هدایت نیا نقش‌آفرینان این نمایش هستند. همچنین علی خاتمی آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارد.

نمایش «ننه زار» در هفته دفاع مقدس و از ۲۵ مرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰ در تئاتر شهر در سالن کارگاه نمایش روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است، شاهین سلطانی قریب به ۱۷ سال تئاتر دفاع مقدس را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده و در بیش از ۳۵ جشنواره معتبر کشوری حضور داشته است. وی جوایز متعددی در زمینه کارگردانی و طراحی صحنه را کسب کرده و در سال ۱۳۹۸ هم نمایش «ننه زار» را در جشنواره کیش بنام «وقتی کلاغ‌ها» با بازی شایان سلطانی، سعید سلطانی و اعظم سلیمانی روی صحنه برده که حائز رتبه کارگردانی اول و بازیگری اول و بازیگری دوم مرد شده است. «وقتی کلاغ‌ها آواز می‌خوانند» یک نمایش ۴۵ دقیقه‌ای بود که در جشنواره سودای عشق تهران شرکت داده شد و موفق به کسب رتبه‌های کارگردانی اول، نویسندگی اول، طراحی صحنه اول، بازیگری اول و بازیگری دوم شد. بعد از دو سال این بار در جشنواره استانی تهران این نمایش با یک کانسپت جدید شرکت داده شد و با حضور بازیگر‌های دیگری (امید آزادخانی، کسری هدایت نیا و فرخنده دریایی) اجرا شد که در جشنواره استانی هم درخشید و حائز جوایزی همچون کارگردانی اول، بازیگری اول زن، نویسندگی اول و موسیقی اول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته