دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بحرانِ پیش فصل در اردوگاه آبی/ استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت تیمی شبیه پارسال!

بحرانِ پیش فصل در اردوگاه آبی  استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت تیمی شبیه پارسال!
روند نقل و انتقالات و استراتژی باشگاه استقلال در خرید بازیکن نشان می‌دهد که اتفاقات سال گذشته در حال تکرار است. 
کد خبر : 921013

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فصل گذشته‌ هم جواد نکونام چند لیست مختلف به باشگاه داد و چند لژیونر سرشناس را می‌خواست. همان موقع هم کاملا قابل پیش‌بینی بود که او نمی‌تواند لژیونرهای مد نظر خود را به تهران بکشاند و فقط مهرداد محمدی استقلالی شد که او هم در طول فصل چیزی بیشتر از بازیکنان معمولی نشان نداد. استقلال البته خریدهای نسبتاً خوبی چون بلانکو و ماشاریپوف را هم داشت و در مجموع نتایج خوبی کسب کرد اما از نظر فوتبالی و دریافت جام نمره قبولی نگرفت. 

امسال هم استراتژی استقلالی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً اتفاقات پارسال در حال تکرار است و آنها همچنان نمی‌توانند بازیکنان بزرگی را جذب کنند.اگر قرار بود استقلال با خریدهایی چون اسلامی و زکی‌پور به جام برسد قطعاً پارسال این اتفاق رخ می‌داد. اسلامی البته بازیکن جوانی است و باید دید در استقلال می‌تواند توانایی‌های خود را نشان بدهد یا نه اما زکی پور امتحان خود را قبلاً پس داده و با این مدل خریدها بعید است استقلال امسال هم به جایی برسد. 

استقلالی‌ها ابتدای فصل گذشته در جناحین کوین یامگا و ابوالفضل جلالی را داشتند که در شروع لیگ امسال احتمالاً هیچ کدام را نخواهند داشت. از طرفی شنیده می‌شود نفراتی چون صالح حردانی و روزبه چشمی هم حاضر نشده اند با مبلغ مورد نظر باشگاه تمدید کنند و فعلا روند تمدید قرارداد با این بازیکنان هم متوقف شده و از خریدهای بزرگ نیز طبق روال چند سال گذشته هیچ خبری نیست. جالب اینجا است که همین بازیکنانی هم که با استقلال قرارداد بسته اند( مثل سهرابیان و محمدی) راضی به تمرین نمی شوند و دو روز است فقط نظاره گر تمرین تفریحی چند بازیکن جوان این تیم هستند. همه این‌ها در حالی است که استقلال برخلاف پارسال باید در لیگ نخبگان آسیا هم حضور پیدا کند و آنجا کارش به مراتب سخت‌تر از رقابت‌های داخلی است. 

نکونام به دنبال خرید چند وینگر سرعتی و تکنیکی است تا شاید روش بازی استقلال را عوض کرده و با دفاع خطی و البته سر و شکل هجومی‌تر تیمش را به میدان بفرستد اما قبل از هر چیز استقلال نیاز به بازیکن بزرگ و تاثیرگذار و به قول معروف بازیکن بازی درآر دارد. بازیکنی که بتواند در روزهای سخت تیمش را نجات بدهد و گل‌های مهم و تاثیرگذار بزند.شاید اگر استقلال فصل گذشته چنین بازیکنی را در ترکیب خود داشت می‌توانست نساجی را در قائمشهر شکست بدهد و سرنوشت قهرمانی هم عوض می‌شد.

با این اوصاف استقلال به جای خرید حزباوی و قائدی و ... که سر از سپاهان و التحاد کلبا در آورده اند این روزها باید بیشتر به فکر تمدید قرارداد همین بازیکنانی باشد که فصل پیش در این تیم بازی کرده اند و الان شرایط بلاتکلیفی دارند. شاید اگر چند روز دیگر زمان بگذرد بحران از چیزی که هست بیشتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته