دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تداوم اعزام‌ زائران ایرانی با قطار حرمین/ اعزام کاروان‌های مدینه بعد به صورت روان از مکه ادامه دارد

تداوم اعزام‌ زائران ایرانی با قطار حرمین  اعزام کاروان‌های مدینه بعد به صورت روان از مکه ادامه دارد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و هیئت همراه با حضور در ایستگاه قطار سریع السیر حرمین در مکه نحوه ارائه خدمات به زائران مدینه بعد را از نزدیک بررسی کردند.
کد خبر : 920588

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب به همراه سیدعباس حسینی و تنی چند از دست اندرکاران و مسئولان حج تمتع در راستای نظارت و بررسی خدمات صورت گرفته به زائران درایستگاه قطار سریع السیر حرمین در مکه حضور یافتند و ضمن زیارت قبول به زائران از نزدیک با آنها گفت وگو کرده و برای شان آرزوی سفری توام با سلامت و معنویت کردند.

سرپرست حجاج ایرانی و هیئت همراه در ایستگاه قطار سریع السیر مکه به مدینه از نزدیک روند انتقال زائران را مورد بررسی قرار داده و با تعدادی از آنان به گفتگو پرداختند.

در این بازدید سرزده نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهان به دو چادر بزرگ که با ظرفیت ۳۰۰ و ۴۶۵ نفر برای استراحت زائران قبل از ورود به قطار آماده شده است، رفتند. تعدادی از زائران با مشاهده حجت الاسلام نواب و همراهان ضمن خوش آمد گویی از خدمات و امکانات فراهم شده برای تسهیل سفر به مدینه قدردانی کردند.

سرپرست حجاج ایران ضمن زیارت قبول به زائران و آرزوی سفری خوش تصریح کرد که تمامی خادمان حج و زیارت، تلاش دارند که رضایت حداکثری حجاج جلب شود و آنان با آسودگی به اعمال و عبادات خود در شهر پیامبر (ص) بپردازند.

بنابراین گزارش، در موسم حج امسال همه زائران ایرانی مدینه قبل و مدینه بعد فاصله دو شهر مدینه به مکه و بالعکس را با قطار سریع السیر در کمتر از ۲ ساعت و سی دقیقه طی می‌کنند که این روند در سنوات گذشته با استفاده از اتوبوس و حمل و نقل بین شهری حدود ۸ ساعت زمان می‌برد.

نخستین کاروان‌های زائران ایرانی حج تمتع ۱۴۰۳ شامگاه ۲۹ اردیبهشت ماه با قطار سریع السیر حرمین، از مدینه منوره رهسپار مکه مکرمه شدند. در بازدید امروز نیز چند کاروان از زائران اهل سنت از مکه راهی مدینه منوره بودند.

علی اصغر نباتی مسئول اعزام زائران با قطار سریع السیر ازایستگاه مکه به مدینه در گزارشی که به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ارائه داد، گفـت: فضای چادر‌ها با استفاده از کولر‌های گازی دمای مطلوبی دارد و برای انتقال زائران ناتوان و کم توان هم به تعداد کافی ویلچر و عوامل پیش بینی شده است. بگفته وی زائران با اتوبوس از هتل محل اقامت خود به ایستگاه قطار منتقل می‌شوند و پس از ورود به چادر‌ها و استراحتی کوتاه و تحویل بلیط برای سوار شدن به قطار به داخل ایستگاه هدایت می‌شوند.

وی افزود: روزانه با هفت قطار حدود ۲۰۰۰ زائر به مدینه منتقل می‌شوند و این عملیات از ساعت ۸ صبح آغاز و حدود دوازده و بیست دقیقه به پایان می‌رسد.

گفتنی است بهره مندی از قطار سریع السیر حرمین که توانایی انتقال مسافران از مدینه به مکه و بالعکس را دارد در موسم حج سال گذشته به صورت آزمایشی انجام گرفت.

سازمان حج وزیارت به جهت رفاه حال حجاج ایرانی و همچنین اهتمام به حفظ سلامت، عزت و کرامت زائران، در حج امسال برنامه ریزی کرد که تمامی زائران ایرانی را با قطار سریع السیر بین شهر‌های مدینه منوره و مکه مکرمه منتقل کند. از مهمترین مزایای استفاده از قطار سریع السیر، سرعت در انتقال زائران، افزایش ایمنی در سفر و همچنین کاهش خستگی در طول مسیر وفراهم کردن امکان بهتر برای زیارت و انجام اعمال و عبادت بوده است.

این گزارش حاکیست زائران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، از فرایند نقل و انتقال با قطار حرمین ابراز رضایت کرده و از خدمات دست اندرکاران حج تمتع امسال و حضور میدانی سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برای نظارت و بررسی وضعیت ایستگاه مکه تقدیر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته