دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کشف نخستین الگوی سه‌بعدی از چرخش جوی خورشید

کشف نخستین الگوی سه‌بعدی از چرخش جوی خورشید
دانشمندان چینی الگوی جدیدی از چرخش جوی خورشید را کشف کردند که می‌تواند به کشف اسرار بیشتری از خورشید منجر شود.
کد خبر : 917032

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دانشمندان چینی با استفاده از ماهواره اکتشاف خورشیدی خود که کاوشگر خورشیدی اچ-آلفای یا به اختصار چِیس (Chase) نام دارد، به پیشرفت قابل توجهی در تحقیقات خورشیدی دست یافته‌اند که منجر به کشف الگوی جدیدی از چرخش جوی خورشیدی شده است.

این تیم برای نخستین بار با موفقیت یک نمایش سه بعدی دقیق از چرخش جوی خورشیدی ایجاد کرده که یافته‌های آن امروز در مجله بین المللی نیچر منتشر شد.

این داده ها توسط ماهواره چیس، نخستین ماهواره آزمایشی علمی و فناوری خورشیدی چین که در سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شد، به دست آمد.

محققان پس از یک مطالعه گسترده شرح دادند، نخستین تصویر سه بعدی جهان از چرخش جوی خورشیدی را به دست آورده‌اند که اسرار بیشتری درباره خورشید آشکار می‌کند.

به طور سنتی تصور می‌شد که در هنگام چرخش یک کره، هرچه به ارتفاع جو آن اضافه شود، حرکت جوی کندتر می‌شود. با این حال، پژوهشگران دریافتند که با اضافه شدن به ارتفاع جوی خورشیدی، سرعت چرخش جوی این ستاره نیز افزایش پیدا می‌کند.

کشف این الگوی جدید درواقع مهم‌ترین اکتشاف در این زمینه است و براساس آن، تغییرات و برهم‌کنش‌های مختلف نشان می‌دهند که چرخش خورشید ممکن است بسیار پیچیده‌تر از انتظارات پیشین باشد.

شناخت بیشتر رفتار فصول خورشیدی همچنین در تصمیم گیری‌های آب و هوایی آینده می‌توانند نقش سازنده‌ایی داشته باشند.

این کشف جدید می‌تواند به درک بهتر از فرآیندهای داخلی خورشید و تأثیرات آن بر روی زمین کمک و اطلاعات بیشتری را برای پیش‌بینی فعالیت‌های خورشیدی و پیامدهای آن برای زمین فراهم کند. این تحقیقات به توسعه فناوری‌های مرتبط با آب و هوا، ارتباطات فضایی و همچنین حفاظت از سیستم‌های فضایی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته