دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فاوا در دولت آینده (۲)؛

دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد/ لزوم حفظ و برقراری رابطه مؤثر با کشور‌های جهان

دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد  لزوم حفظ و برقراری رابطه مؤثر با کشور‌های جهان
سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطالبه ما از دولت آینده این است که انتظارات نخبگان را بشناسد و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کند.
کد خبر : 915763

مرتضی عباس‌زاده سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا و در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم در راستای توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری به ویژه در حوزه رباتیک چگونه عمل کرده است، گفت: توسعه فناوری موضوعی است که هر کشور نمی‌تواند به خودی خود آن را انجام دهد و باید مسیر طولانی و سختی را طی کند تا به جایگاه مطلوب برسد. بسیاری از کشور‌ها زودتر به آن دست یافتند و برخی کشور‌ها ۳۰ سال قبل به این فناوری رسیدند؛ بنابراین طی کردن مجدد این مسیر منطقی نیست و بهتر است کشور‌ها با تعامل هرچه بیشتر با یکدیگر به این فناوری دست یابند.

وی افزود: بنابراین یکی از گام‌های توسعه این است که رابطه بین کشور‌ها و دولت‌ها به صورت مفید برقرار شود. خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد ارتباط خوب ایران با سایر کشور‌ها بودیم و راحت می‌توانستیم با کشور‌های دیگر از جمله ژاپن و آلمان و... در ارتباط باشیم، همچنین توانستیم در مسابقات مختلف در سطح جهانی شرکت کنیم. از سوی دیگر کشور‌های مختلف نیز در مسابقات ایران به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت می‌کردند که این تعاملات در راستای توسعه تکنولوژی می‌تواند بسیار سازنده باشد.  

سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری‌های نرم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: از سوی دیگر در مورد تأمین قطعات مشکلات زیادی داشتیم البته نه اینکه الان این مشکلات وجود ندارد، اما مشکل تأمین قطعات تسهیل شده و راحت‌تر توانستیم آنها را تامین و وارد کنیم، یا در بحث ارائه و نمایش محصولات توانستیم در نمایشگاه دبی و ترکیه و روسیه شرکت کنیم و ربات‌هایی را که ساختیم در معرض دید جهان قرار دهیم و اینها نقاط قوتی هستند که به همت دولت رئیس جمهور شهید انجام شد که باید بیان شود.

عباس زاده بیان کرد:همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب اشاره کردند هر دولتی یکسری مزایا و یکسری کاستی‌هایی دارد، انتظار ما از دولت آینده این است که انتظارات نخبگان را بشناسد و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کند، همچنین بخش مثبت اقدامات صورت گرفته در برقراری ارتباط با شرکت‌ها و یا کشور‌ها را ادامه دهد و نادیده نگیرد؛ چون برای برقراری هرگونه ارتباط سال‌ها زحمت کشیده شده است و نباید صرفاً به این دلیل که این اقدامات کافی و رضایت بخش نیست درصدد نادیده گرفتن آن و پاک کردن صورت مسئله حرکت کند.

وی گفت: پیشنهاد من این است که دولت آینده در جهت ارتقای کیفیت تکنولوژی و توسعه فناوری در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک از نخبگان و کاربلدان مسلط به این حوزه چه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم استفاده کند؛ زیرا این افراد سال‌های سال در این زمینه فعالیت کردند و به مشکلات آن آگاه هستند و با ارائه راهنمایی و مشورت می‌توانند پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته