دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعلام دقیق و هوشمند آتش‌سوزی با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد

اعلام دقیق و هوشمند آتش‌سوزی با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد
متخصصان و فناوران یک شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق شدند سامانه‌های اعلام هوشمند حریق در کشور را به کمک دانش فنی بومی، طراحی و تولید کنند.
کد خبر : 904331

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یوسف ناصری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان داخلی فعال در زمینه توسعه فناوری سامانه‌های اعلام حریق با اشاره به بومی‌سازی و تولید سسیستم‌های اعلام حریق هوشمند و دقیق گفت: هدف اصلی خود در این شرکت دانش‌بنیان را بر مبنای تولید علم و توسعه  فناوری در حوزه سیستم‌های اعلام حریق در کشور قرار دادیم و فناوران در بخش‌های مختلف این شرکت، به طور مستقل و هم راستا با هم در جهت توسعه فناوری و ارتقای عملکرد سامانه‌های اعلام حریق فعالیت می‌کنند.

این فعال فناور با اشاره به فعالیت آزمایشگاه حریق این مجموعه برای نخستین بار در کشور،عنوان کرد: پس از تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه اعلام حریق، از آن‌جایی‌که آزمایشگاه مرجع در زمینه سیستم‌های اعلام حریق، تست تجهیزات و ارزیابی استاندارد آنها در کشور وجود نداشت با راه اندازی اولین آزمایشگاه سیستم‌های اعلام حریق و به عنوان همکار اداره استاندارد، شرایط دریافت استاندارد و تولید با کیفیت برای این نوع از محصولات را در کشور فراهم کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به برخی از تجهیزات اعلام و شناسایی حریق تولید شده در این شرکت اشاره کرد و گفت: از جمله محصولاتی که توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان در چرخه محصولات اعلام حریق ساخت داخل قرار دارد می‌توان به انواع تجهیزات «کانوکشنال» و «آدرس‌پذیر» اشاره کرد. هر دو نوع این سیستم‌ها کاربرد‌های وسیعی دارند  شامل طیف متنوعی از تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی هستند.

ناصری، با اشاره به توانمندی در طراحی و ساخت تمامی بخش‌ها و تجهیزات سامانه اعلام حریق آدرس‌پذیر گفت: اعلام حریق آدرس پذیر با استفاده از مجموعه کاملی از حسگر‌ها و کنترل‌کننده‌های الکترونیکی، وضعیت دقیقی را از مکان و نحوه آتش‌سوزی ارائه می‌کند. قابلیت جع‌آوری داده‌ها، ارسال آنها به سامانه مرکزی و تحلیل داده‌ها در بازه زمانی بسیار کوتاه، امکان واکنش دقیق و اطفای اثربخش‌تر حریق را فراهم می‌کند که تمامی تجهیزات از جمله حسگر‌ها، شناساگر‌ها و تجهیزات مرتبط این سامانه اکنون در کشور و توسط این شرکت دانش‌بنیان بومی سازی شده است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان، درباره میزان اشتغال ایجاد شده در این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم و درداخل شرکت مشغول به کار هستند و بیش از ۳۰۰ نفر خارج از مجموعه با این مجموعه دانش‌بنیان همکاری دارند.  

ناصری همچنین با اشاره به تولید ساخت داخل تجهیزات تست سیستم‌های اعلام حریق مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی، عنوان کرد: تجهیزاتی مانند تونل دود و میز لرزش که با طراحی و مهندسی تیم تحقیق و توسعه شرکت و با استفاده از بهترین قطعات طراحی و ساخته شده‌اند.  

وی افزود: از تجهیزات مهم دیگر این آزمایشگاه تجهیزات مربوط به تست آشکارساز‌های گاز مونوکسید کربن و متان است که با توجه به اهمیت این آشکار ساز‌ها در حفظ جان مصرق کنندگان، این تجهیزات با بالاترین دقت و فناوری روزآمد ساخته شده‌اند. اتاق آتش آزمایشگاه به عنوان بخش اصلی آزمایشگاه با استفاده از فناوری تشخیص دود و تست آشکارساز‌ها در شرایط واقعی آتش، به کار برده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته