دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نمایشگاه «CES ۲۰۲۴» به نمایش درآمد؛

بزرگ‌ترین رویداد فناوری دنیا و نمایشی ضعیف از گجت‌های هوش مصنوعی

بزرگ‌ترین رویداد فناوری دنیا و نمایشی ضعیف از گجت‌های هوش مصنوعی
انتظار می‌رفت تب هوش مصنوعی بزرگ‌ترین رویداد فناوری دنیا را تحت تأثیر قرار دهد و بر گجت‌ها و ابزار‌های هوشمند غلبه کند؛ چیزی که به گفته کارشناسان باید یکسال دیگر منتظر آن بود.
کد خبر : 890519

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، انتظار می‌رفت تب هوش مصنوعی عمومی سرزمین‌های فناوری را درنوردد و بر «سی‌ای‌اس ۲۰۲۴»، نخستین نمایشگاه تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس غلبه کند.

ناظران صنعتی می‌گویند: برای تحقق چنین چیزی باید یک سال دیگر صبر کنیم.

یکی از این شرکت‌ها قصد داشت از هوش مصنوعی در صنعت کباب کردن گوشت قرمز استفاده کند. یکی دیگر از آن‌ها دوست دارد با حیوان خانگی شما بازی کند. نمونه اولیه دستکش بوکس که از یادگیری ماشینی برای تبدیل افراد به مبارزان بهتر استفاده می‌کند. تعداد کمی از این گجت‌ها انرژی بی حد و مرزی که هوش مصنوعی مولد در چرخه تبلیغات سال ۲۰۲۳ به نمایش گذاشت را جذب کردند.

فقط یک سال پس از عرضه چت جی‌پی‌تی در سال ۲۰۲۲، شرکت‌ها زمان کافی برای ترجمه هیجان مدل‌های بزرگ زبانی به شکل گجت یا ابزار‌های هوش مصنوعی نداشتند.

جی گلدبرگ، مدیر اجرایی شرکت مشاوره «دی تو دی» (D ۲ D) می‌گوید: ما هنوز در تلاشیم تا همه چیز را سر و سامان دهیم. فقط یک سال از راه‌اندازی چت جی‌پی‌تی می‌گذرد و مردم هنوز در حال استفاده از آن هستند.

این نمایش ضعیف، آغازی ناخوشایند برای سالی بود که انتظار می‌رفت سرمایه گذاران به دنبال نشانه‌هایی از بازگشت مالی میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری انجام شده در بخش هوش مصنوعی باشند؛ اما سود تضمین شده نیست، به خصوص در بخش دستگاه‌های نوپا. 

در نخستین روز از این نمایشگاه تجاری، استارت‌آپ هوش مصنوعی «هیومن» (Humane) اعلام کرد که پیش از تاریخ عرضه گجت ۶۹۹ دلاری مبتنی بر هوش مصنوعی خود که قرار بود جایگزین گوشی هوشمند شود، ۱۰ کارمند خود را اخراج کرده است.

یکی از بخش‌هایی که به جنون کشیده شد، صنعت خودرو بود. فولکس واگن خودرو‌هایی با دستیار صوتی ارائه کرد که فناوری چت جی‌پی‌تی را ادغام می‌کند و قرار است به رانندگان اجازه دهد به محتوای تحقیقاتی در جاده گوش دهند. اما چت جی‌پی‌تی تمایل زیادی به اطلاعات اشتباه توهم‌زا دارد و به همین دلیل بود که مرسدس بنز یک دستیار مجازی راه اندازی کرد که برخی از پاسخ‌های خود را با داده‌های گوگل بررسی می‌کند تا دقیق‌تر باشد.

شرکت چینی «موجی» (Mojie) عینک واقعیت افزوده‌ای را به نمایش گذاشت که با لنز‌های پلاستیکی ساخته شده و به گوشی هوشمند متصل می‌شود. این عینک شامل گزینه‌ای بود که به کاربر اجازه می‌داد دکمه‌ای را روی فریم‌ها فشار دهد تا چت جی‌پی‌تی فعال شود و پاسخ به سوالات را در میدان دید خود نمایش دهد.

استارت‌آپ هوش مصنوعی رابیت یک ابزار مستقل به نام «آر۱» (R ۱) راه اندازی کرد که شبیه به دستیار‌های صوتی تولید شده توسط آمازون و آلفابت گوگل است. این دستگاه از چیزی استفاده می‌کند که این شرکت آن را مدل اقدام بزرگ توصیف می‌کند برای کنترل برنامه‌ها استفاده می‌کند. این شرکت در یک روز ۱۰ هزار دستگاه فروخت.

به گفته سید علم، تحلیلگر سی‌ای‌اس، سال آینده احتمالا شامل گجت‌ها و محصولات هوش مصنوعی مولد بیشتری خواهد بود، زیرا شرکت‌ها زمان کافی برای توسعه سخت افزار و نرم افزار مناسب را دارند.

علم گفت: من تعجب نمی‌کنم اگر دستگاه‌های را ببینیم که توسط هوش مصنوعی مولد حتی به صورت آفلاین کار‌ها را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته