استفاده از ظرفیت درآمدزایی مخابرات با تقویت حوزه ارتباطات
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در نشست هماندیشی و تجلیل از فعالان عرصه ارتباطات گفت: ظرفیت درآمدزایی شرکت با استفاده از وضعیت فعلی و تفاهمهای اساسی با وزارت ارتباطات، بسیار تقویت شده است و به معنای دیگر شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات، نیاز به پشتیبانی موثر دارد تا عدم توسعههای گذشته جبران شود.
وی اظهار کرد: شرکتهای بزرگ اکنون در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه ویژهای دارند و مخابرات نیز در حال حاضر به مرحلهای رسیده است که میتواند با استفاده از حجم وسیع دیتا و زیرساختهای مبتنی بر نوآوری خود، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بهعنوان یک بخش درآمدزا و تقویت کننده تبدیل کند.
محمودزاده با اشاره به اهمیت ارزیابیهای سالانه و ۶ ماهه شرکت مخابرات ایران در توسعه و پیشرفت متوازن مجموعه در کل کشور اعلام کرد: اختلاف نمره بین منطقه برتر با منطقه سی ام به ۱۵ نمره رسیده که در مقایسه با ارزیابیهای سال گذشته به صورت میانگین کمتر شده است. این نشانگر پابکی و توسعه متوازن مجموعه مناطق و استانها در یکپارچگی است.
وی افزود: موضوع نجما و تصمیمگیری به موقع این طرح تحولی از نکات مثبت فعالیتهای شرکت در یک سال و نیم گذشته است. همچنین اهمیت بخش تجاری و فناوری اطلاعات در تحقق طرحهای توسعه شرکت از جمله نکاتی است که برای تمام مناطق در اولویت قرار دارد.
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات بیان کرد: در مجموع فعالیتهای هیئت مدیره و مصوبات مختلف آن در تلاش است تا علیرغم مشکلات گذشته در مباحث تصویب تعرفه و عقب افتادگیهای امسال به توسعه متوازن و یکپارچه شرکت برسد.
محمودزاده عنوان کرد: طرح نجما بهعنوان یک طرح توسعه فراگیر در شرکت مخابرات به درستی اجرا شد. اینکه بدون مشوق خاصی این طرح در قالب یک ماژول، توسعه متوازن را دنبال میکرد، قابل تحسین است.
وی افزود: در حال حاضر که تفاهمنامه (UNSP) با وزارت ارتباطات منعقد و اجرایی شده است، پیاده سازی طرح نجما یکی از بهترین مزیتهای اساسی مخابرات است که به صورت زیرساختی در بیشتر مناطق و مخابرات استانها به اجرا رسید.
محمودزاده تصریح کرد: توانمندیهای مناطق و مخابرات استانها در طرح نجما به اثبات رسید و اکنون با حل و فصل مشکلات پیشین در حوزه وزارتی امیدوار هستیم که بتوانیم برخی از مشکلات حوزه سرمایه انسانی و کارکنان را حل کنیم و انگیزه و تعلق سازمانی مجموعه نیز وضعیت مناسبتری پیدا کند.
وی در ادامه گفت: اکنون شرایط کلی شرکت بهتر از دو سال گذشته است، آن هم با توجه به ارزیابی کلی و تشکیل هسته بازاریابی مستقل. همچنین ارائه سرویسهای تجاری مختلف با استفاده از مزیتهای نسبی استانهای مختلف، برنامه پیش روی مجموعه مخابرات در حوزه تجاریسازی سرویسها است.
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: حوزه تجاری در مناطق مختلف مخابراتی با رقابت سالم و موثر با دیگر بازیگران و اپراتوری ارائه دهنده خدمات ارتباطی میتواند فرهنگ، اقلیم و شرایط محلی هر استان را در نظر گرفته و ضمن توسعه ارتباطات در استانهای مختلف، شرایط در آمدزایی مناطق مخابراتی به ویژه در برخی مناطق زیانده را به نقطه سر به سر و سودده برساند.
انتهای پیام/