دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم انجام طرح‌های پژوهشی برای توسعه کشاورزی سیستان و بلوچستان

لزوم انجام طرح‌های پژوهشی برای توسعه کشاورزی سیستان و بلوچستان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بر لزوم انجام طرح‌های پژوهشی و علمی برای توسعه محصولات کشاورزی این استان تأکید کرد.
کد خبر : 884629

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیران و مسئولان اداره‌کل جهاد کشاورزی این استان با اشاره به ظرفیت بالای این استان درباره محصولات کشاورزی خاص اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت مناسب آب و هوایی و موقعیت بکر جغرافیایی، امکان کاشت و برداشت محصولات بسیار کمیاب و خاص را دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از کادر مجربی در حوزه کشاورزی برخوردار است و با داشتن مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در این رشته می‌تواند با انجام طرح‌های پژوهشی و علمی کمک چشمگیری در زمینه توسعه محصولات کشاورزی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه برای توسعه و آبادانی باید در تمامی عرصه‌ها پیشگام و همراه سازمان‌ها و ارگان‌ها باشد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و تعالی و ارتقای کشور در سطوح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تولیدی و خدماتی، دانشگاه به‌دلیل داشتن ظرفیت آموزش و پژوهش می‌تواند بازوی محرک مطلوبی باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان هم در این نشست بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان شرایط ایده‌آل و بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در بخش کشاورزی دارد و برای موفقیت بیشتر در این حوزه، نیازمند حضور فعال دانشگاه و همراهی این حوزه در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی است.

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: استان سیستان و بلوچستان بیشترین سطح زیرکشت خرما را در کشور به خود اختصاص داده و اگر در این زمینه کشت و برداشت با همکاری دانشگاه و در مسیر علمی گام بردارد، شاهد موفقیت بالاتر و بیش از پیش خواهیم بود.

وی با تأکید بر انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و اداره‌کل جهاد کشاورزی این استان عنوان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند منجر به رقم خوردن برنامه‌های مناسب، علمی و عملیاتی کارآمد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته