دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 10:24
گزارش آنا از سی و دومین روز «طوفان الاقصی»

سیاست‌های حمایتی واشینگتن آتش اختلافات در تل‌آویو را خاموش نکرد

سیاست‌های حمایتی واشینگتن آتش اختلافات در تل‌آویو را خاموش نکرد
تشدید حملات همه‌جانبه به نوار غزه و ایستادگی نیروهای مقاومت فلسطین مقابل نفوذ زمینی عناصر صهیونیست در حالی است که اکنون فشار افکارعمومی و خانواده اسرای صهیونیست از یک‌سو و تجمع و ابراز مخالفت در مقابل منزل نتانیاهو (نخست‌وزیر) و مقر مجلس از سوی دیگر، نتانیاهو را در منگنه قرار داده و آهنگ درگیری‌های داخلی در تل‌آویو به گوش می‌رسد
کد خبر : 877496

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین خبرها حکایت از آن دارد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته مناطق مختلف نوار غزه را بمباران کردند. ارتش اشغالگر این رژیم  همچنین منازل مسکونی در مرکز رفح را هدف قرارداد و سیاست پاک‌سازی قومی را عملاً به اجرا درآورده است.

شبکه المیادین گزارش داد که در جریان بمباران ۲ خانه در شرق رفح دست کم ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیده و یا زخمی شده و تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند.قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود علیه اردوگاه الشاطی و منطقه مینای غربی در شهر غزه ادامه داده و به سمت این مناطق خمپاره شلیک می‌کنند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به‌صورت گسترده شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرارداد. بعلاوه  جنگنده‌های ارتش اشغالگر مسجد حطین واقع در شمال نوار غزه را هدف قراردادند

محدودیت عملکرد تیم‌های نجات 

در این شرایط آخرین اخبار حکایت از آن دارد که به دلیل کمبود امکانات، تیم‌های نجات در نوار غزه تنها افرادی از مهلکه نجات پیدا می‌کنند که امید بالایی نسبت  به زنده ماندن آن‌ها وجود دارد. پیکرهای بسیاری از شهدای فلسطینی همچنان زیر آوار ساختمان‌های بمباران‌شده مانده‌اند.

هلال‌احمر فلسطین نیز اعلام کرد که بیمارستان القدس به دلیل بمباران شدید اطراف این بیمارستان و بسته شدن راه‌های منتهی به آن به‌صورت کامل تعطیل‌شده است. همچنین در جریان بمباران اطراف بیمارستان‌های کمال عدوان و القدس در غزه تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند.  تنها طی بمباران یک‌منزل مسکونی در منطقه معن واقع در خان یونس ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند.

درگیری سنگین در محور جنوبی غزه

از سوی دیگر محور شمال غربی النصیرات و الزوایده شاهد درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد نفوذ در این منطقه را داشتند بود.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت طی شب گذشته با عناصر اشغالگر که قصد نفوذ در محور جنوبی شهر غزه را داشتند درگیر شدند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با بمباران گسترده جنوب و غرب شهر غزه تلاش کرد این عناصر نظامی را برای نفوذ در منطقه مذکور تحت پوشش قرار دهد.

نیروهای مقاومت نیز در محور تل الهوا واقع در جنوب نوار غزه مانع نفوذ و پیشروی نظامیان اشغالگر شدند.

 

یورش اشغالگران به کرانه باختری و تخریب اردوگاه طولکرم

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسید.

رسانه‌های فلسطینی نیز از بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در منطقه سموعه واقع در جنوب الخلیل توسط اشغالگران اسرائیلی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک منطقه در داخل اردوگاه طولکرم را با شلیک موشک هدف قراردادند.

سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای فلسطینی وابسته به گردان طولکرم به‌صورت گسترده با نظامیان اشغالگر که به این منطقه یورش برده بودند درگیر شده و تعدادی از آن‌ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به اردوگاه طولکرم خیابان‌ها و زیرساخت‌های این اردوگاه را تخریب کردند.

اسرائیل هیچ اهمیتی به زندگی انسان‌ها نمی‌دهد

از سوی دیگر مسئول تیم پزشکی نروژ مستقر در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: سران سیاسی و نظامی اسرائیل هیچ اهمیت به ارزش زندگی انسان‌ها نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل ذره‌ای احترام برای انسان‌ها و زندگی آن‌ها قائل نیست.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه‌ای بی سی گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش‌بسی محقق نخواهد شد.

نشست علنی شورای امنیت  برای توقف جنگ در غزه

در همین حال «لانا زکی نسیبه»، نماینده امارات در سازمان ملل اعلام کرد روز پنج‌شنبه ۹ نوامبر بار دیگر درباره برقراری آتش‌بس در خاورمیانه، نشست علنی برگزار خواهد. امابنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه آمریکایی «ای بی سی» گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش‌بسی محقق نخواهد شد.

وی درباره آینده نوار غزه بعد از پایان جنگ مدعی شد: معتقدم که اسرائیل برای یک دوره نامشخص مسئولیت کامل امنیت این منطقه را به دست می‌گیرد؛ چراکه دیدیم زمانی که مسئولیت امنیت این منطقه را به دست نداشتیم چه اتفاقی افتاد!

بمب هوشمند آمریکا در راه فلسطین اشغالی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، در ادامه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطینیان، خبر‌ها از تدارک دولت جو بایدن برای فرستادن محموله بمب‌های هوشمند به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار برای استفاده رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی حکایت دارد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منبع مطلع خبر داد، دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره آمریکا این مضوع را اطلاع داد.
طبق اعلام دولت بایدن به کنگره، دولت می‌خواهد محموله موشک هوشمند از «خانواده اسپایس» به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

اسارت ۲۲۰۰ نفر در کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی 

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر فلسطینی، امروز (سه‌شنبه، ۷ نوامبر)، طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست به اسارت گرفتن شماری از جوانان فلسطینی در کرانه باختری از بیم عملیات ضد صهیونیستی که از هفتم اکتبر گذشته، هم‌زمان با عملیات «طوفان الاقصی»، تشدید شده، امروز نیز، دست‌کم ۵۵ فلسطینی را در این منطقه به اسارت گرفته است. 

در این بیانیه آمده است، رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی تاکنون، بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی را به اسارت گرفته است و شمار اسرای فلسطینی تا پایان ماه اکتبر گذشته، به ۷۰۰۰ نفر ازجمله ۶۲ زن رسیده است و شمار اسرایی که تحت عنوان بازداشت اداری، دربند رژیم صهیونیستی هستند به ۲۰۷۰ نفر می‌رسد. 

از آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی برشدت به اسارت گرفتن جوانان فلسطینی در کرانه باختری افزوده است و اسرای فلسطینی را در زندان‌های خود تحت‌فشارهای شدید ازجمله قطع آب و غذا و محرومیت از قدم زدن در فضای باز ، ممنوعیت انتقال اسرای بیمار به مراکز درمانی و تهدیدهای مستقیم اسرای دو جنبش حماس و جهاد اسلامی قرار می‌دهد. 

آژانس بین‌المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی با تاکید بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در جریان جنگ کنونی علیه غزه، اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه شهید می‌شود. 

آنروا طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، در روز دوشنبه (۶ نوامبر)، تاکید کرد که این آمار در بحبوحه جنگی است که اشغالگران اسرائیل برای سی و یکمین روز متوالی علیه نوار غزه و مردم آن ادامه می‌دهند. 

اسرائیل در دو جنگ؛

آخرین خبرها حکایت از آن دارد که در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر) از سوی بسیاری از  مقصر اصلی همه شکست‌ها و ناکامی‌ها شناخته می شود از این رو وی برای فرار از محاکمه، تمام تلاش خود را با احزاب راستگرا بکار گرفته تا جبهه جدید علیه خود را پایان دهد .

آویگدور لیبرمن (رئیس حزب یسرائیل بیتنو/ اسرائیل خانه ماست) دوشنبه‌شب گفت، «نتانیاهو قصد ندارد نخست وزیری را به کسی بدهد... او قصد ندارد به فروپاشی تصوراتش  اعتراف کند... دائم شاهدیم که تقصیر را گردن دیگران می‌اندازد. کل مسئولیت بر دوش خودش است به دلیل ناکامی‌هایش و تصورات اشتباهش و اینکه مسئولیت پذیر نیست و مدام دیگران را مقصر معرفی میکند... نتانیاهو بتازگی نیروهای احتیاط را سرزنش کرده و گفته به خاطر آنها بوده که یحیی السنوار (رئیس حماس در غزه) جنگ را شروع کرد... همه صحبتهای نتانیاهو از ابتدای جنگ خطرناک و ضد امنیت کشور بوده است.

لیبرمن با اشاره به هشدارها در روزهای قبل از شروع جنگ و بی‌توجهی کابینه به آن گفت، «دوازده روز نه نخست وزیر نه وزیر دفاع نه هیچ وزیر دیگری به خودش زحمت نداد، گوشی تلفن را بردارد و صحبت کند. نتیجه نهایی هم یک بار دیگر آمیزه‌ای از تروریسم و تسلیم شدن بود. هیجان برای افزایش دادن تعداد کارگرانی که از غزه وارد می‌شدند. افزایش انتقال پول از قطر [برای حماس].نتیجه هم همین است. یک سیاست شکست خورده؛‌ همین‌ها به شروع حمله [حماس] منجر شد».

یائیر لاپید رهبر مخالفان ائتلاف حاکم به ریاست نتیانیاهو نیز گفت، «تا جنگ ادامه دارد، ما نمیخواهیم دنبال مقصر بگردیم اما نتانیاهو دارد از سکوت ما سوء‌استفاده می‌کند. هر روز یکی را مقصر می‌کند.حالا هم سربازان احتیاط را مقصر اعلام کرده. هر بار یک چیزی توییت میکند و سریع پاک می‌کند. یک حرف میزند و سریع تکذیب میکند. این شیوه اوست. اما این بار دیگر نمیتواند آن را ادامه دهد».

لاپید خیلی صریح به نتانیاهو گفت، «چه کسی مسئول این همه شکست است، ببین چه کسی مسئولیتش را خوب انجام نداد و باید استعفا کند. از او میخواهم به جای بازی با وجهه نیروها و شهروندان، روی کار مهم تمرکز کند روی بازگرداندن ربوده شدگان روی پیروز شدن بر حماس و بهتر شدن عملکرد دولت».

کمک‌های ۱۴ میلیارد دلاری

در همین حال پیشنهاد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای بسته کمک‌های ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، روز سه شنبه (امروز) توسط وبگاه شبکه آمریکایی «بلومبرگ» رسانه‌ای شد.

درخواست کمک ۱۴ میلیارد دلاری دولت بایدن برای اسرائیل، به طور قابل توجهی دفاع موشکی آن را توسعه می‌دهد؛ پیشنهادی که شامل لانچرهای (پرتابگرهای) جدید گنبد آهنین است که معادل بیش از دو برابر میزان کنونی و تقریبا دو برابر میزان هزینه‌های ایالات متحده برای این سامانه است.

 بسته کمکی ۱۴ میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل شامل بودجه برای 100 پرتابگر گنبد آهنین جدید است. مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده خبر دادند که این بسته همچنین شامل بودجه برای حدود ۱۴۰۰۰ رهگیر می‌شود که به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد که تقریبا ۲۵ سامانه جدید گنبد آهنین را در سراسر فلسطین اشغالی کار بگذارد.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل طی یک شب ۲۵۰ بار غزه را کوبیدند

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته بیش از ۲۵۰ حمله هوایی علیه این باریکه انجام داده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطینی نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حملات خود علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.
سخنگوی صلیب سرخ نوار غزه نیز تاکید کرد: هیچ توجیهی برای بمباران بیمارستان‌ها وجود ندارد و باید از غیرنظامیان، زخمی‌ها و کادر پزشکی حمایت به عمل آید.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون، ۱۰ هزار و ۳۲۸ فلسطینی ازجمله ۴ هزار و ۲۳۷ کودک در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفتگو با الجزیره افزود: آنچه گذرگاه امن نامیده می‌شود، در حقیقت گذرگاه مرگ است.

.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته