دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کپسول استارت‌آپ آمریکایی در خاک استرالیا فرود می‌آید

کپسول استارت‌آپ آمریکایی در خاک استرالیا فرود می‌آید
یک استارت‌آپ کالیفرنیایی منتظر تایید فرود نخستین کپسول‌های خود در خاک استرالیا است.
کد خبر : 875223

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، «صنایع فضایی واردا» (Varda) قصد دارد کپسول‌های فضایی خود را در استرالیا فرود آورد. این شرکت طبق گزارشات، قصد دارد برای استفاده در فرایند تولید در فضا، مکانی مناسب برای فرود آوردن کپسول‌های خود در استرالیا مشخص کند.

این استارت‌آپ کالیفرنیایی تابستان سال جاری اعلام کرد، برای اولین‌بار موفق شده در یک آزمایشگاه کوچک خصوصی در فضا به تولید دارو بپردازد. این آزمایش از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند در آینده برای ساخت پارک‌های تجاری در مدار پایینی زمین استفاده شود.

تولید در فضا به معنای تولید محصولات و مواد در فضا است و از طریق فضانوردان و مکانیزم‌های پیشرفته انجام می‌شود. این فناوری نسبت به روش‌های سنتی تولید با جابه‌جائی اشیاء در فضا، بهترین راه حل‌ها را برای تامین و استفاده از منابع فضایی فراهم می‌کند.

وردا که طرح تولید در فضا را به جلو برده قصد دارد بخشی از فرآورده‌های خود را در فضا تولید کند. بر اساس اعلام این شرکت، یکی از چالش‌های اصلی تولید در فضا، بازگشت ایمن و کارآمد مواد تولید شده به زمین است. برای حل این مشکل، استارت‌آپ وردا برنامه ریزی کرده است تا کپسول‌های فرودی را که محصولات تولید شده را به زمین باز می‌گردانند، در استرالیا فرود آورد.

ازاین جهت استرالیا به عنوان مقصد فرود برای این کپسول‌ها انتخاب شده که دارای سطح گسترده‌ای از ناحیه اقیانوسی است و مکان‌های بسیاری برای فرود کپسول‌ها در آن وجود دارد. علاوه بر این، در خاک استرالیا منابع طبیعی مهمی مانند آهن و نیکل وجود دارد که می‌توانند به عنوان مواد اولیه برای تولید در فضا استفاده شوند.

با توجه به مزیت‌ها و موقعیت مناسب استرالیا، شرکت وردا در حال برنامه‌ریزی برای فرود کپسول‌های خود در این کشور است. این تصمیم می‌تواند به توسعه و ارتقای صنعت تولید در فضا در کشور‌های منطقه کمک کند و همچنین امکان تجارت بین المللی محصولات تولید شده در فضا را فراهم سازد.

در نتیجه، این استارت‌آپ برنامه ریزی کرده است تا کپسول‌های خود را در استرالیا فرود آورده و از طریق این کشور بتواند محصولات تولید شده را به زمین بازگرداند. این قدم می‌تواند به توسعه صنعت تولید در فضا کمک کرده و فرصت‌های جدیدی برای صنعت فضایی و همکاری‌های بین المللی را فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته