دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نمایندگان انگلیس:

تشخیص هویت با استفاده از هوش مصنوعی را فوراً متوقف کنید

تشخیص هویت با استفاده از هوش مصنوعی را فوراً متوقف کنید
نمایندگان بریتانیا دوربین‌های مداربسته و نظارتی که قابلیت تشخیص هویت افراد از طریق چهره را دارند و از هوش مصنوعی استفاده می‌کند را نقض حریم خصوصی شهروندان می‌دانند.
کد خبر : 871902

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، ده‌ها نماینده و همتایان فراحزبی آن‌ها به کمپینی برای «توقف فوری» استفاده از نظارت زنده تشخیص چهره توسط پلیس و شرکت‌های خصوصی پیوسته‌اند.

پلیس انگلیس تشخیص چهره زنده را در رویداد‌های عمومی بزرگ از جمله تاجگذاری شاه چارلز به کار گرفته است.

«دیوید دیویس» وزیر سابق کابینه، «سراد دیوی» رهبر لیبرال دموکرات‌ها، «کارولین لوکاس» نماینده حزب سبز‌ها مجلس و «شامی چاکرابارتی» دادستان کل سابق سایه انگلستان از جمله ۶۵ عضو مجلس عوام و مجلس اعیان هستند که خواستار توقف استفاده از این فناوری شده‌اند.این کمپین توسط مدافع حریم خصوصی «دیده بان برادر بزرگ» رهبری می‌شود و همچنین توسط ۳۱ گروه از جمله لیبرتی، عفو بین الملل و بنیاد برابری نژادی حمایت می‌شود.

در این بیانیه آمده است: ما دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نظارت زنده بر تشخیص چهره داریم، از نگرانی‌های جدی در مورد ناسازگاری آن با حقوق بشر گرفته تا تأثیر تبعیض‌آمیز بالقوه، فقدان پادمان‌ها، فقدان یک مبنای قانونی کافی، فقدان ملاحظات پارلمانی و فقدان یک حکم دموکراتیک.

ما از پلیس بریتانیا و شرکت‌های خصوصی می‌خواهیم که فورا استفاده از تشخیص چهره زنده را برای نظارت عمومی متوقف کنند.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که «کریس فیلپ»، وزیر پلیس، اعلام کرد که دولت قصد دارد عکس‌های گذرنامه بریتانیا را توسط پلیس قابل جستجو کند.

فیلپ گفت که قصد دارد داده‌های پایگاه داده ملی پلیس، دفتر گذرنامه و دیگر پایگاه‌های داده ملی را برای کمک به پلیس در یافتن یک تطابق با کلیک کردن یک دکمه یکپارچه کند. فعالان آزادی مدنی گفتند که این طرح‌ها «کابوس اورولی» خواهند بود که به نقض فاحش اصول حریم خصوصی بریتانیا منجر می‌شود.

«سر مارک رولی»، کمیسر پلیس متروپولیتن، ماه گذشته پیش بینی کرد که فناوری تشخیص چهره، تحقیقات جنایی را به اندازه آزمایش «دی‌ان‌ای» (DNA) تغییر خواهد داد.

«سیلکی کارلو»، مدیر دیده بان برادر بزرگ می‌گوید: رویکرد بی پروای بریتانیا برای مواجهه با نظارت، ما را در جهان دموکراتیک، به ویژه در برابر پیش زمینه ممنوعیت پیشنهادی اتحادیه اروپا، منزوی‌تر می‌کند.

بریتانیا به عنوان میزبان اجلاس هوش مصنوعی در پاییز، باید در پذیرش فناوری‌های جدید به حقوق آن‌ها احترام بگذارد. قبل از اینکه ما چنین فناوری تغییر دهنده حریم خصوصی را در زندگی بریتانیایی معرفی کنیم، باید توقفی فوری برای تشخیص چهره، بررسی پارلمانی و یک بحث دموکراتیک بسیار گسترده‌تر صورت گیرد.

یکی از سخنگویان وزارت کشور گفت که استفاده از این فناوری دارای چارچوب قانونی قوی است. آن‌ها افزودند: تشخیص چهره، از جمله تشخیص چهره زنده، مبنای قانونی مناسبی دارد که توسط دادگاه‌ها تأیید شده است و تاکنون باعث دستگیری تعداد زیادی از مجرمان جدی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته