دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوآوی درباره جزئیات «میت ۶۰ پرو» سکوت کرد/ موفقیت چین در تولید تراشه‌های تحریمی آمریکا

هوآوی درباره جزئیات «میت ۶۰ پرو» سکوت کرد  موفقیت چین در تولید تراشه‌های تحریمی آمریکا
هوآوی در هنگام معرفی محصولات جدید این شرکت در مورد جزئیات جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی «میت ۶۰ پرو» سکوت کرد.
کد خبر : 869962

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هواوی، غول مخابراتی و گوشی‌های هوشمند چینی، در جریان رویداد معرفی گوشی‌های جدید خود، هیچ جزئیاتی درباره آن‌ها فاش نکرد.

در عوض، این شرکت دو خودروی الکتریکی جدید سدان و اس‌یووی را به نمایش گذاشت و هدفون‌های بی‌سیم جدیدی را در میان محصولات دیگر خود عرضه کرد.

هوآوی برای فروش خودرو‌های تحت برند «آیتو» (Aito) با یک سازنده خودرو شریک می‌شود. به گفته این شرکت، هدفون‌ها با قیمت حدود ۱۴۹۹ یوان (۲۰۵ دلار) شامل تراشه «کرین‌ ای۲» (Kirin A۲) هوآوی است.

غیبت این گوشی بسیاری از طرفداران اینترنت را ناامید کرد، اما ریچارد یو مدیر اجرایی و مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کننده هوآوی جزئیات بیشتری را فاش نکرد. با این‌ حال، بسیاری از کاربران نظرات خود را در مورد جزئیات این تلفن ارسال کرده‌اند.

«دن فلکس» از شرکت «نوبرگر برمن» (Neuberger Berman) می‌گوید: در طول زمان، اپل فرصت‌های خوبی برای رشد در چین دارد. 

این شرکت نسخه جدیدی از ساعت هوشمند خود را منتشر کرد، تبلت جدیدی که سبک‌تر و نازک‌تر از آی‌پد است و قلمی که با استفاده از فناوری «نیرلینک» (NearLink) شبیه بلوتوث هوآوی به تبلت متصل می‌شود.

سکوت هوآوی در مورد گوشی جدیدش به دلیل اپل است چرا که تحویل آیفون ۱۵ در چین آغاز شده است.

دستیابی به موفقیت در تولید تراشه

حدود یک ماه پیش، هوآوی بی سروصدا جدیدترین گوشی هوشمند خود «میت ۶۰ پرو» (Mate ۶۰ Pro) را منتشر کرد که سرعت دانلود مرتبط با ۵G را به لطف یک تراشه نیمه‌هادی پیشرفته ارائه می‌دهد. این گوشی جدید نشان داد که هوآوی علی‌رغم محدودیت‌های آمریکا می‌تواند از فرآیند‌های فناوری پیشرفته استفاده کند.

تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان داد که این تراشه در میت ۶۰ پرو هوآوی دارای پردازنده‌ای است که توسط شرکت بین‌المللی تولید تراشه چین با استفاده از فرآیند پیشرفته ۷ نانومتری ساخته‌ شده است.

درآمد کسب‌وکار مصرف‌کننده هوآوی تحت‌فشار تحریم‌های آمریکا به نصف کاهش یافته بود که این شرکت را از فناوری‌های حیاتی گوشی‌های هوشمند مانند نیمه‌رسانا‌ها و نرم‌افزار گوگل منع می‌کرد. دولت ترامپ محدودیت دسترسی هوآوی را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. آمریکا اعلام کرد که غول مخابراتی چین به دلیل ارتباط ادعایی با حزب کمونیست چین و ارتش این کشور یک خطر امنیت ملی است. اما هوآوی بار‌ها وجود چنین خطری را رد کرده است.

امسال، هوآوی اعلام کرد که انتظار دارد دوباره محصولات مصرفی پرچم‌دار خود را در یک برنامه زمانی عادی عرضه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته