شرکت دانشبنیان تجاریسازی شده چیست؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، منظور از شرکتهای دانشبنیان تجاریسازی این است که مهمترین اهدافشان تجاریسازی محصول یا ایده خود به بازار باشد. زمانی که یک شرکت دانشبنیان درصدد است تا فناوری یا ایده پژوهشی خود را به بازار یا شرکتهای سرمایهگذار ارائه دهد و در قبال آن هزینهای را دریافت کند، یک فرآیند تجاریسازی محصولات دانشبنیان را طی کرده است.
این نوع شرکتها و مؤسسههای پژوهشی طی یک فرآیند تجاریسازی دانشبنیان، نتیجه ایدهها و تحقیقات خود را بهصورت یک فناوری پیچیده یعنی دارای یک سطح متوسط روبه بالا به جامعه عرضه میکنند. به دنبال همین تجاریسازی است که اقتصاد جامعه نیز به فناوریهای داخلی مزین میشود و به یک توسعه پایدار میرسد.
شرکت تجاریسازی یکی از شرکتهایی است که مدیریت کسبوکار و فرآیند معرفی یک محصول جدید در بازار از اهداف آن محسوب می شود. در تجاریسازی، تولید، توزیع، بازاریابی، فروش و پشتیبانی فروش و کلیه اموری که میتوانند موفقیت یک پروژه را تعیین کنند، مورد بررسی قرار میدهند.
شرکت دانشبنیان تجاریسازی، شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که یکی از مهمترین اهدافشان تجاریسازی محصولات و ایدههای فنآور و نوآور است که بهمنظور همافزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانشمحور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی فعالیت میکنند.
در کل باید گفت کار و هدف شرکتهای دانشبنیان تجاریسازی، درآمدزایی از طریق اجرا و تولید فناوریهای پیچیده و توسعه ایدههای پژوهشی، ارائه خدمات تجاریسازی دانشبنیان با رساندن ایدهها از مرحله نظریه به مرحله تولید، سودآوری و افزایش درآمد واحدهای علمی و دانشگاهها بوده که تقریباً هدف همهٔ شرکتهای دانشبنیان است.
انتهای پیام/