دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نعمت‌زاده تاکید کرد

فصل جدید همکاری‌های صنعتی با کرواسی با تولید مشترک

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران توانمندی خوبی در صنعت و تجارت دارد که می‌تواند فرصتی برای آغاز همکاری‌های مشترک صنعتی و بازرگانی با دیگر کشورها از جمله کشور کرواسی باشد.
کد خبر : 86556

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با وزرای اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی کشور کرواسی عنوان کرد: سیاست صنعتی ما بر این است که با کشور کرواسی سرمایه‌گذاری مشترک صنعتی داشته و به تولید مشترک چه در ایران و چه در کرواسی دست یابیم و باقی محصولات خود را صادر کنیم که لازمه آن معرفی توامندی‌های صنعتی و همکاری و آشنایی شرکت‌های همتای دو کشور با یکدیگر است.


وی با بیان اینکه در اکثر تولیدات صنعتی دارای برند هستیم، افزود: در رشته‌های صنعتی مانند خودروسازی، قطعه‌سازی، صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، پلاستیکی، تجهیزات و لوازم خانگی و همچنین صنایع معدنی نظیر کاشی، سرامیک و سیمان، مخابرات، صنایع پتروشیمی تجارب خوبی داریم .


نعمت‌زاده اظهار کرد: پیشنهاد من این است که قبل از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، نماینده‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به کرواسی معرفی شود همچنین باید نقشه راه حداقل دوساله‌ای برای گسترش روابط صنعتی و تجاری میان ایران و کرواسی تدوین شود.


وی ضمن ابراز تاسف از اینکه به دلیل تحریم‌های سطح همکاری ایران و کرواسی بسیار پایین آمده است، گفت: امیدواریم با رفع موانع بانکی و پیوستن ایران به ‌W.T.O این سطح ارتقاء مطلوبی یابد.


بر اساس این گزارش، «دار کوهرت» وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی پیشنهاد کرد: سالانه در دو نوبت کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و کرواسی برپا شود و همچنین همکاری میان شرکت‌های بازرگانی و کارگاه‌های صنایع کوچک و متوسط دو کشور ایجاد و گسترش یابد.


وزیر کارآفرینی و صنایع کوچک کشور کرواسی تصریح کرد: زمینه‌های همکاری صنعتی ما با ایران می‌تواند در رشته‌های صنعتی صنایع غذایی، کشاورزی، الکترونیک، کشت محصولات کشاورزی و تورسیم باشد.


دار کوهرت افزود: کشور کرواسی واردکننده نفت، گاز، پلی اتیلن و سایر محصولات پتروشیمی است که ایران می‌تواند یکی از مبادی وارداتی ما باشد.


همچنین در ادامه این دیدار، « تومیسلاویچ» وزیر اقتصاد کرواسی نیز گفت: ما برای گسترش روابط تجاری و رفع موانع آن به ایران آمده‌ایم و باید سطح مبادلات تجاری خود را از وضعیت کنونی ارتقاء دهیم .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته