دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحت عنوان (استپ)؛

نهمین دوره نشست تبادل فناوری بین دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود

نهمین دوره نشست تبادل فناوری بین دانشمندان جهان اسلام برگزار می‌شود
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از برگزاری نهمین دوره نشست تبادل فناوری بین دانشمندان جهان اسلام (استپ) همزمان با برگزاری جایزه مصطفی در مهر ماه خبرداد.
کد خبر : 864315

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، دکتر فاطمه حق‌جوی جوانمردی، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور امرور در نشست خبری برگزاری نهمین دوره تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) که در محل این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: جایزه مصطفی یکی از بزرگترین جایزه‌هایی است که به دانشمندان صاحب اثر اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نگاهی به بازتاب جایزه در رسانه‌های تخصصی علم و فناوری بیاندازیم از جایزه مصطفی به عنوان نوبل اسلامی یاد می‌شود، گفت:
با تاسیس بنیاد مصطفی جریان‌سازی علم و فناوری در جهان رخ داد که این نقش آموزه‌های اسلامی را نشان دهد.
حق جوی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد مصطفی (استپ) است؛ در استپ، برنامه تبادل علم و فناوری به طور خاص طراحی شده است تا بین دانشمندان مسلمان شبکه سازی ایجاد شود.

 رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تصریح کرد: رویداد استپ قرار است ذهن‌های درخشان و دانشمندان برجسته را در کنار یکدیگر قرار دهد.
حق جوی با بیان اینکه امیدواریم پروژه‌های علم و فناوری مشترک در حاشیه این رویداد به ثمر بنشیند، گفت: در قالب نشست استپ سخنرانی، پنل و میزگرد وجود دارد.

وی گفت: استپ در دو بخش علمی و فناوری طی ۸ سال با موفقیت برگزار شده است.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، هدف از برگزاری این نشست این است که دانشمندان ایرانی از این رویداد آگاه شوند. ما برنامه‌ای داریم تا در حوزه‌های سلامت، انرژی و هوش مصنوعی بین دانشمندان جهان اسلام شبکه‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: نشست استپ همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی، مهرماه در اصفهان برگزار می شود. قرار است در این رویداد برگزیدگان جایزه مصطفی نیز معرفی و تقدیر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب