ناحیه نوآوری تهران افتتاح می شود/محلی برای حضور اکوسیستم فناوری و نوآوری
به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امروز در نشستی خبری که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: چهارشنبه دهم دهم خردادماه ناحیه نوآوری تهران به مساحت 750هکتار برای زیست بوم فناوری و نوآوری افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه این ناحیه با شعار «زندگی پایدار، هوشمند و سبز» راه اندازی می شود، گفت: دانشگاه تهران در اکثر زمینهها کمککننده توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری بوده است که انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم تکمیل کننده این امر است.
اسدی افزود: هدف این است که ناحیه نوآوری بتواند از منابع موجود در جامعه حداکثر بهرهبرداری را داشته باشد به گونهای که نیازهای مردم را برطرف کند ضمن آنکه نسلهای آتی نیز از مزایای آن بهرهمند شوند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه ناحیه نوآوری همچنین یک ناحیه تخصصی و مبتنی بر نوآوری است، گفت: ناحیه هوشمند در ارتقا صاحبان ایده، استارتآپها و صاحبان ایده تا توسعه زیست بوم نقش دارند.
وی بااشاره به زیرساخت 750 هکتاری ناحیه نوآوری تهران اضافه کرد: از این میزان ۷۵۰ هکتار مربوط به ناحیه نوآوری و ۵۰ هکتار مربوط به شهر دانش دانشگاه تهران میشود. جغرافیای شهر دانش دانشگاه تهران در محدوده جغرافیایی حد فاصل بلوار کشاورز در شمال، خیابان کارگر در غرب، خیابان انقلاب در جنوب و خیابان وصال در شرق است
ناحیه نوآوری تهران در محدوده بزرگراه حکیم در شمال، بزرگراه شهید چمران در غرب، بزرگراه شهید گمنام و خیابان مطهری در جنوب، بزرگراه مدرس در شرق واقع شده است.
اسدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه تهران مستقر شده است، گفت: این ناحیه نوآوری پتانسیل حضور دهها یا هزاران شرکت دانش بنیان و تیمهای استارت آپی را دارد.
به گفته وی، اولین بازیگر اصلی در ناحیه نوآوری دانشگاه تهران شهرداری تهران است، بازیگر دوم کارآفرینان و استارتاپها، بازیگران سوم دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، بازیگر چهارم خدمت دهندگان نوآوری و بازیگر آخر نیز دولت و بخش عمومی هستند.
اسدی با اشاره به یکی از ویژگی های ناحیه نوآوری گفت: این ناحیه با هدف ایجاد یک شبکه ارگانیک بین بازیگران اصلی ناحیه افتتاح می شود؛ تسهیل نوآوری و بین المللی سازی بازیگران به این معنا که بازیگران اصلی ناحیه نوآوری فقط در داخل کشور فعال نباشند و محصولات آنها به خارج از کشور صادر شود، از دیگر ویژگی های ناحیه نوآوری به شمار می رود.
انتهای پیام/