دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ابداعی نوآورانه؛

اختراع پیشرفته‌ترین دستگاه بدن‌سازی در کشور

اختراع پیشرفته‌ترین دستگاه بدن‌سازی در کشور
نخبه مازندرانی موفق به ساخت پیشرفته‌ترین دستگاه بدنسازی در کشور شده است.
کد خبر : 846734

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محدودیت برای استفاده از دستگاه‌های بدنسازی یکی از چالش‌های فعالان این عرصه است.

خرید دستگاه‌های سنگین و جاگیری بسیار بالا و از طرفی حمل وسائل مورد نیاز یکی از چالش‌های فعالان این حوزه است.

محمد رضا رحیمی مخترع مازندرانی فارق التحصیل رشته تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت ایران در دستگاه‌های بدنسازی مکانیزمی نوآورانه طراح کرده که مکانیکی بوده و توسط مدار دیجیتالی تنظیم می‌‎شود.

وی با اعلام اینکه سه اختراع در زمینه بدن سازی داریم، افزود: در جشنواره‌های  بین‌المللی موفق به کسب رتبه شده‌ام.

این مخترع مازندرانی با اشاره به حضور در جشنواره بین المللی اختراعات خیام در اصفهان، گفت: ساخت این دستگاه مورد توجه داوران قرار گرفته و مدال طلا این دوره از رقابت‌ها را کسب کردم.

 

بمااااااااند/ اختراع پیشرفته‌ترین دستگاه بدن‌سازی در کشور


رحیمی در ارتباط با روند کار این دستگاه، اظهار کرد:  این وسیله وزنه برداری با مدار دیجیتالی تنظیم شده و ورزشکاری که با این دستگاه کار می‌کند بدون نیاز به وزنه، به صورت الکترونیکی نسبت به تنظیم دقیق وزنه اقدام می‌کند.

وی در ارتباط با مزایا این دستگاه چندکاره ،گفته است: جابجایی وزنه در این وسیله حذف شده و دستگاه در ابعاد کوچکی حتی به صورت خانگی با قابلیت‌های وسیله‌های موجود در باشگاه، قابلیت ساخت دارد و به راحتی متناسب با نیاز ورزشگاه تنظیم می‌شود.

وی با اعلام اینکه نمونه نیمه صنعتی این دستگاه را تولید کردم، گفت: در حال حاضر مشکل بنده ساخت نمونه اولیه نیست بلکه هم فکر و ذکرم راه اندازی خط تولید صنعتی این مجموعه است که نیاز به دریافت تسهیلات یک میلیارد تومانی دارم.

این نخبه مازندرانی خاطر نشان کرد: دستگاه دیگری هم احداث کردم که بر اساس وزن بدن به صورت دیجیتال انتخاب وزنه به صورت هوشمند انجام می‌شود
رحیمی یادآور شد: همه این دستگاه‌ها داری ثبت اختراع بوده و تنها برای راه اندازی این مجموعه نیاز به تامین اعتبارت و تسهیلات دارم.

وی در پاسخ به این سوال که برای راه اندازی خط تولید صنعتی چه اقدامی انجام دادید،گفت: پیگیری اداری انجام دادم اما میزان تسهیلات متناسب با خواسته‌های بنده نیست.

این نخبه مازندرانی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی لازم برای فروش این دستگاه انجام شده است، افزود: با تعدادی از باشگاه‌داران و مربیان فعال در این رشته صحبت کردم و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از طرفی خودم نسبت با رشته‌های ورزشی و ورزش حرفه‌ای بیگانه نیستم و چندین سال به صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت داشتم.

رحیمی ادامه داد:زمانی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کردم این ایده در ذهنم ایجاد شده که باید دستگاه‌ها با حجم کوچک طراحی و ساخته شود و برای رسیدن به دستگاه‌های که در حال حاضر اختراع کردم مراحل زیادی را طی کردم.

این نخبه مازندران، اضافه کرد: با ساخت سه ماکت کارم را کلید زدم و برای تکمیل این وسیله تاکنون چندین دستگاه ساختم و آزمایشات زیادی را انجام دادم تا به این اختراعات رسیدم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اختراع
ارسال نظر
هلدینگ شایسته