دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 21:24

گزارش آنا از اولین نشست هم اندیشی منتخبان فراکسیون امید + حاشیه‌ها

اولین نشست هم اندیشی فراکسیون امید ظهر امروز- شنبه- در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که برخی منتخبان شاخص اصولگرای مجلس دهم شورای اسلامی در این نشست حضور نداشتند.
کد خبر : 83227

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نشست هم‌اندیشی منتخبان لیست امید ظهر امروز- شنبه- در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی، محمدرضاعارف، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی، شهیندخت مولاوردی، معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهوری، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری و دیگر منتخبان لیست امید سخنرانی کردند.


تابش: مردم به دنبال اصلاحات و تغییر امور هستند


محمدرضا تابش، منتخب مردم اردکان در این نشست طی سخنانی گفت: ما منتخبان اصلاح‌طلب و حامی دولت بر تعامل و حفظ استقلال نظر در فراکسیون امید و خارج از آن تأکید دارند و چشم‌انداز مجلس دهم شورای اسلامی مبارک و خجسته خواهد بود. مردم با آرای خودشان تصریح کردند که از نمایندگان یا منتخبان خودشان چه خواسته‌ها و مطالباتی دارند.


منتخب مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مردم با رأی خودشان نشان دادند که به دنبال اصلاح و تغییر امور هستند ما باید در مجلس دهم شورای اسلامی قانون را برای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین رفع دغدغه‌های مردم تلاش کنیم.


موسوی‌لاری: رمز شکست 84 عدم‌انسجام و رمز موفقیت 92 وحدت بود


حجت‌الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری، نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کشور نیز در این نشست بیان کرد: از سال 84 تا 92 فضای کشور به گونه‌ای پیش رفت که هیچ‌کس آنها را فراموش نمی‌کند. اما سال 92 مردم با اراده و مشارکت خودشان شرایط را تغییر دادند و دولت روحانی را بر سر کار آوردند. بنابراین 92 تا 94 فرصتی شد که یک بار دیگر مردم و همه دوستان اتفاقات گذشته را با یکدیگر مرور کنند و به تغییر در نظرها و عقیده‌های خودشان دست بزنند، چرا که سال 94 مانند سال 92 تغییر و تحول بزرگی رخ داد.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: رمز شکست سال 84 عدم انسجام و رمز سال 92 وجود انسجام بود.


ظریف: به خاطر حمایتتان مچکرم


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم نیز طی سخنانی خطاب به نمایندگان و منتخبان مجلس دهم گفت: از همه شما بزرگواران برای حمایت از سیاست خارجی و به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای قدردانی می‌کنم.


او ادامه داد: تلاش‌های زیادی توسط معاندان ما صورت می‌گیرد که ایران را هنوز ناامن و محیط سرمایه‌گذاری ایران را غیرقابل اطمینان نشان دهند. به همین دلیل مهم‌ترین اولویت ما ضمن تاکید بر حقوق کشور این است که فضای آرامش، امنیت و اطمینان از سرمایه‌گذاری را در کشور ایجاد کنیم. البته ما نمی‌خواهیم کشور را به بازار کالاهای مصرفی بی‌فایده تبدیل کنیم و نمی‌خواهیم مجددا درهای کشور را به واردات بی‌رویه باز کنیم.


ظریف تصریح کرد: یقین دارم با مجلسی خوبی که با حضور مردم ساخته شده قوه مقننه در کنار دولت خواهد بود و ما به کمک،‌ همدلی و انتقادات سازنده دل بسته‌ایم. ما نیاز داریم از شما نقد منصفانه بشنویم و نیاز داریم تذکرات جناح‌ها به سوی ما سرازیر شود البته نه به اندازه مجلس قبل.


عارف: در کنار همه کسانی که به دور از تندروی‌ها هستند قرار می‌گیریم


محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم نیز با تشکر از حضور مردم درانتخابات اسفند 94 افزود:‌ در ادامه حماسه اسفند 94 شاهد حضور مردم در اردیبهشت 95 بودیم از هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری که باعث شدند به سمت یک انتخابات با نشاط سوق داده شویم تشکر می‌کنم. رای مردم در خرداد 92 به روشنی نشان داد که مردم پیرو اعتدال و عقلانیت هستند و از قانون‌گریزی بیزار هستند. آن‌ها این تغییر را در داخل نظام و در چارچوب ارزش‌های کشور دنبال کردند.


وی گفت: ما همچنان در کنار همه کسانی که به دور از تندروی‌ها هستند قرار می‌گیریم. شورای عالی سیاست‌گذاری برای اولین بار با برنامه در انتخابات شرکت کرد که اصلاحات ساختاری بدنه اقتصاد اصلی‌ترین بخش آن بود. خوشحال هستیم که مقام معظم رهبری امسال را سال اقدام و عمل نامگذاری کرد. برنامه‌هایی داریم که به طور جدی بتوانیم در این راه فعالیت کنیم. اجرایی شدن برنامه برجام، سیاست مقاومتی، تلاش جهت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. شعار اصلی ما در مجلس امید و آرامش و رونق اقتصادی است.


وزیر اقتصاد: سال 94 بدترین سال اقتصادی در ایران بود


علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت یازدهم نیز در نشست هم‌اندیشی منتخبان فراکسیون امید خطاب به منتخبان گفت: با این آرایی که شماها به دست آورده‌اید مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش شما گذاشته خواهد شد و من امیدوارم که شما در پیشگاه خداوند و ملت عزیز ایران سربلند باشید.


وزیر اقتصاد گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت و سایر دستگاه‌ها اعلام و ابلاغ شده است و در این راستا رئیس‌جمهوری، هیات‌دولت و حتی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در مورد اقتصاد مقاومتی و یا رونق اقتصادی به درک مشترکی رسیده‌اند.


طیب‌نیا سال 94 را یکی از سخت‌ترین سال‌ها در تمام دوره‌های اقتصادی ایران دانست و تصریح کرد: اما ما ناامید نشدیم و تمام تلاش‌های خودمان را برای بازگشت به حالت اولیه به کار گرفتیم.


مولاوردی: اولین پیام انتخابات مجلس دهم حضور پرشور زنان است


شهیندخت مولاوردی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی پیام‌های متعددی را دربرداشت. اولین پیام این انتخابات حضور پرشور زنان است که در مرحله ثبت‌نام انتخابات خود را نشان داد که این موضوع نسبت به ادوار گذشته بی‌سابقه بوده است. افزایش دوبرابری تعداد زنان از 3 درصد به 9 درصد یعنی از 9 نفر به 18 نماینده زن در مجلس دهم شورای اسلامی رسیده است.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری: دولت خود را موظف به تعامل حداکثری با مجلس می‌داند ​


حجت‌الاسلام مجید انصاری ، معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز در این مراسم تاکید کرد: از آغاز دوره مجلس می‌توانیم با همکاری و تعامل در حوزه قانون‌گذاری و نظارت نواقص را هم در دولت و هم مجلس برطرف کنیم؛ به گونه‌ای که خواسته‌های مردم سریعتر تحقق یابد و کارایی دو قوه افزایش پیدا کند.


انصاری ادامه داد: بر اساس تاکید رئیس جمهوری تعامل حداکثری با کل مجلس شورای اسلامی، همه فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها و تشکل‌های درون مجلس آینده را در دستور کار خود داریم؛ برای جایگاه و نقش قوه مقننه احترام قائلیم و خودمان را موظف به انجام تعامل حداکثری با مجلس می‌دانیم.


معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: مسئله تعامل دولت و مجلس موضوع مهمی است که اگراز طرف دو قوه به درستی سامان یابد در ارتقای کارایی هر دو قوه و ایجاد رضایت‌مندی مردم تاثیر تعیین کننده‌ای خواهد داشت.



حضور مینو خالقی و غیبت منتخبان اصولگرای شاخص لیست امید


در این همایش منتخبان مجلس دهم و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب حضور داشتند و برخی از منتخبان لیست امید در این نشست به سخنرانی پرداختند. قرار است که در نشست بعدی منتخبان لیست امید اساسنامه فراکسیون امید به تصویب برسد و هیئت رئیسه موقت فراکسیون تعیین شود، اما این همایش در حالی امروز با سخنرانی منتخبان و وزراء به پایان رسید که کاندیدای منتخب اصفهان، مینو خالقی از همان دقایق اولیه شروع این نشست حضور پیدا کرده بود، اما وی به هیچ عنوان با خبرنگاران مصاحبه‌ای انجام نداد. لازم به ذکر است جای دو منتخب مردم تهران در این نشست خالی بود و ما نیز علت غیبت آقایان بهروز نعمتی و کاظم جلالی را از مسئولان نشست هم اندیشی فراکسیون امید جویا شدیم، اما در این باره پاسخ روشنی دریافت نکردیم.


در این نشست افرادی مانند علی شکوری راد، آذر منصوری، سیدحسن رسولی، یدالله طاهرنژاد، شهربانو امانی، داریوش قنبری، محمدجواد حق‌شناس، علی صوفی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و دولتی نیز حضور داشتند.


بعد از پایان این مراسم، منتخبان مجلس دهم شورای اسلامی در ضیافت شام امشب رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته