دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1395 - 15:05
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مدیریت بحران یک دانش در حال تکمیل است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آموزش را یک ضرورت دانست و گفت:‌ مدیریت بحران علم و دانشی در حال تکمیل است که علاوه بر جنبه علمی نیاز به انتقال تجربه دارد.
کد خبر : 82269

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار روز سه‌شنبه در افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت خطرپذیری زلزله ویژه معاونین عمرانی و مدیران کل بحران افزود: هدف ایجاد باور در مسئولان و مردم برای پذیرش مقوله مدیریت بحران به عنوان یک علم و ابزار، برای کاهش خسارات و تلفات حوادث غیرمترقبه است.


وی تاکید کرد: این دوره‌های آموزشی صرفا علمی نیست یعنی علاوه بر اساتید دانشگاهی، تجربه دست اندرکاران امر مدیریت بحران ارائه خواهد شد.


رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به حوادث خرد و محلی در کشور که بر اثر عدم آگاهی ابعاد ملی و گاهاً بین المللی پیدا کرده‌اند، افزود: همانطور که پدران ما از ابتدای زندگی در این سرزمین با این پدیده‌های طبیعی همزیستی داشته‌اند، با آموزش و یادگیری نحوه درست برخورد می توان از تبعات سیاسی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد.
نجار افزود: یکی از اقدامات اساسی در زمینه پیشگیری و پیش‌بینی، آموزش در همه سطوح اعم از مدیران میدانی تا عموم مردم است.


وی خاطرنشان کرد:‌ سازمان مدیریت بحران تاکنون دو آموزش منطقه‌ای را در تبریز و همدان برگزار کرده و اثرات آن در حوادث اخیر نظیر سیلاب‌‌های خوزستان و سیستان وبلوچستان به خوبی قابل مشاهده است.


نجار یکی از راه‌های آموزش همگانی را استفاده از ظرفیت‌های صدا وسیما در مراکز استان‌ها دانست و گفت: بدنبال انعقاد تفاهمنامه با این سازمان هستیم تا آموزش را به روشی ساده و فراگیر به سبد علمی خانوار در کشور بیافزاییم.
دوره آموزشی مدیریت خطرپذیری زلزله ویژه معاونین عمرانی و مدیران کل بحران، اکنون در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب