ریل ملی استانداردهای جهانی را دریافت کرده است
به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، کیانوش کیامرز امروز، ۲۲ آبان، در مراسم انعقاد سند همکاری تولید ریل ملی با ذوبآهن اصفهان برای متروی مشهد که در شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره وضعیت قبلی واردات خطوط ریلی تصریح کرد: ریلهای ملی پایهگذار ریلهای قطار شهری تهران، مشهد و اصفهان بوده و مشهد، پیشگام در ارتقاء سطح ریلی در کشور است. تا سال گذشته ما خطوط ریلی را از اروپا وارد میکردیم که امیدواریم پس از این ریلی از خارج کشور خرید و وارد نشود. انعقاد این سند همکاری راهی برای همکاریهای بیشتر ما با ذوب آهن اصفهان خواهد بود.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: اجرای فاز یک از خط سه مترو مشهد اولویت ماست که این مسیر حرم مطهر رضوی را به مبادی ورودی شهر یعنی راهآهن، فرودگاه و پایانه مسافربری مشهد متصل میکند.
مشهد از اولین بهرهبرداران ریل ملی است
ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد، در ادامه این مراسم اظهار کرد: خرسندیم که امروز در تهیه دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در راستای استقلال ملی و اقتصادی کشور مفید واقع شدیم. مشهد به عنوان یکی از اولین بهرهبرداران ریل ملی محسوب میشود. برای تکنولوژی این موضوع و به ثمر نشستن آن هزاران ساعت کار کارشناسی صورت گرفته است.
وی افزود: بسیار مفتخریم که از این ریل در مشهد استفاده میشود و از این طریق به توسعه این دانش در کشور کمک خواهیم کرد. قطعا این اقدام منجر به ارتقاء سطح کیفی و تنوع محصولات در حوزه فولاد کشور خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد بیان کرد: فولاد از منابع داخلی کشور استحصال میشود. ما شاهد محصولی نهایی در این حوزه هستیم که جایگزین محصولات رده میانی شده است. محصول خروجی قابلیت بهرهبرداری بیشتری دارد و ارزش افزوده مضاعفی نیز از آن حاصل میشود که موجب استفاده بهتر از منابع ملی کشور خواهد شد.
فرهمندی با اشاره به رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری عنوان کرد: شورای ششم و مدیریت شهری خود را متعهد میداند که همه ظرفیتها را به سمت منابع داخلی سوق دهد. این رویکرد در تامین محصولات مورد نیاز مرتبط با مدیریت شهری اعمال خواهد شد. باید از آن در حوزههای دانش و فناوری و توسعه دانش کمک کنیم.
ذوب آهن اصفهان رتبه ۱۰ تولید را در جهان دارد
ایرج رخصتی، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، در این مراسم خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تولید ما ۵۰۰ هزار تن با یک کوره بود. در سال ۱۳۶۲ کوره شماره ۲ در خط تولید قرار گرفت که این مقدار به بیش از یک میلیون افزایش پیدا کرد و در اواخر دهه ۸۰ ظرفیت ذوبآهن به سه میلیون و ۶۰۰ تن رسید. امروز شرکت ذوب آهن ظرفیت سه میلیون تن تولید را پیگیری میکند و ما از برنامه تکلیفی ۶ ماه اول سال خود نیز جلوترهستیم.
وی ادامه داد: به ازای هر یک کیلومتر مترو در کشور عددی حدود ۵۰ میلیون دلار باید هزینه شود تا قابلیت استفاده مسافر پیدا کند. ذوب آهن کیفیت پایداری دارد که از نسلهای گذشته به دست ما رسیده و اعتقاد داریم امانت آیندگان است. همچنین ما در دنیا رتبه ۱۰ تولید را داریم که از طرفی نیز تولیدات ما به ۲۰ کشور در سطح جهان صادر میشود. ذوبآهن ایران علاوه بر استانداردهای ملی دارای استانداردهای بین المللی نیز است.
انتهای پیام/