دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)؛

قطار پنجمین مسابقه دانش‌آموزی نور به ایستگاه پایانی رسید

قطار پنجمین مسابقه دانش‌آموزی نور به ایستگاه پایانی رسید
آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزی نور با اهدای جوایز به برگزیدگان داخلی و بین‌المللی به ایستگاه پایانی خود رسید.
کد خبر : 814004

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، آیین پایانی پنجمین دوره مسابقه دانش آموزی نور به همراه بخش علمی آموزشی هشتمین جشنواره فیلم دانش آموزی مدرسه با حضور دانش آموزان منتخب داخلی و بین المللی در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.

در پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابوریحان بیرونی، چهار هزار و 576 دانش‌آموز از 19 کشور جهان، یک هزار و 862 اثر ارائه کردند. این مسابقه شامل ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای در دو محور با موضوع عمومی "بینایی و خطاهای بینایی" و موضوع ویژه "ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی" بود.

شناسایی استعدادهای برتر، هدایت دانش آموزان ، هویت سازی و ایجاد فضای مناسب برای شبکه سازی از جمله اقداماتی است که در قالب مسابقه دانش‌آموزی نور کمک می‌ کند تا ایده‌های دانش آموزان به مرحله عمل برسد.

کشور پاکستان برگزیده بخش بین الملل این مسابقه شد و در بخش استان ها از هر استان یک گروه بعنوان برگزیده اعلام شد و جوایزی به آنها اهدا گردید، که همه رنج سنی (الف تا ه) را در برمی‌گرفت.

حازم فریپور دبیر مسابقه دانش آموزی نور با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقه بین‌المللی گفت:بنیاد مصطفی نهاد بین المللی برای توسعه علم و فناوری است که زیرمجموعه‌های و فعالیت‌های گوناگونی دارد. مسابقه نور یکی از رویداد‌های دانش آموزی زیرمجموعه آن است. در دوره اخیر تلاش شده تا روی موضوعات کمیت و کیفیت کار کنیم. همچنین به منظور استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده، تلاش کردیم در همکاری متقابل فرصت‌های مطالعاتی را ترتیب دهیم تا بستری برای انتقال فناوری و آشنایی با ظرفیت کشورهای اسلامی ایجاد شود.

او در ادامه افزود: علاوه براین در حوزه گفتمان سازی کافه های علم درحال فعالیت هستند. همچنین به صورت اعطای نمایندگی مدل هایی را ارائه کردیم. 

حازم فریپور با تاکید بر مشارکت گروهی دانش‌آموزان توضیح داد: گروهی شرکت کردن در این مسابقات یکی از شرایط اصلی بود که همه شرکت کنندگان باید رعایت می کردند و اگر اثری حتی با ارزش به صورت تک نفره شرکت کرده بود وارد مرحله بعد نمیشد و مورد بررسی قرار نمی‌گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال دانش آموزان بسیار شگفت انگیر و حیرت آور بودند گفت: استان های کردستان ،تبریز آثار فاخر و ارزشمندی ارائه دادند و بسیار خوش درخشیدند .همچنین او با ابراز امیدواری از وجود این دانش آموزان توانمند، آینده کشور را بسیار روشن دانست.

فری‌پور با بیان اینکه آثار دانش‌آموزان از ۱۹ کشور شامل ایران، آفریقای جنوبی، چین، فرانسه، آمریکا، هند، تونس، افغانستان، مکزیک، کره، بنگلادش، روسیه، انگلیس، اوکراین، کانادا، پاکستان، برزیل، جمهوری چک و مقدونیه دریافت شده است، گفت: هدایای این دوره شامل اهدای بسته­‌ها و دوره‌های آموزشی به ارزش معادل مجموع ۲۰۰ میلیون تومان است. ۱۰۰ اثر شایسته در بخش عمومی و سه اثر شایسته در بخش ویژه انتخاب شده است.

گفتنی است؛ بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف امید بخشی، هویت سازی و ترویج علم در میان نوجوان جهان اسلام و مشارکت مراکز آموزشی و علمی اقدام به برنامه ریزی رویدادی با عنوان "مسابقه دانش آموزی نور" با هدف ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای کرد.

مسابقه دانش آموزی "نور"، اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بنیاد است که بصورت سالانه با گرامیداشت یکی از برجستگان علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جایزه مصطفی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب