دانشجوی بابصیرت و تحلیلگر در دام فریب و تله بیگانه نمیافتد
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از میناب، باقر بارانینیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب در نشست معرفت بخشی و بصیرت افزایی که با حضور جمعی از دانشگاهیان این دانشگاه برگزار شد دانشجویان را قشر فرهیخته جامعه برشمرد و اظهار کرد: دانشجو باید در کنار تحلیلگر بودن خوب از بینش و بصیرت بالایی نیز برخوردار باشد در غیر این صورت، ممکن است در تله دشمن و در دام فریب بیگانگان بیافتد و از راه حقیقت گمراه شود.
وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور، دانشجویان را به تفکر دعوت کرد و افزود: باید همه مواظب باشیم تا دشمن ما را از این مسیر توسعه و پیشرفت بازندارد و آدرس اشتباهی ندهد. دانشجو باید دارای بینش سیاسی بالایی باشد و بتواند با تحلیل و اندیشه برای پیشبرد کشور گام بردارد. سیاست زدگی و در زمین دشمن بازی کردن آفتی است که میتواند صدمات جبرانناپذیری به بدنه رشد و بالندگی کشور وارد سازد و ما را از ادامه توسعه همهجانبه باز دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب خواستار نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه شد و تأکید کرد: جوان دانشجو در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد نقد کند؛ البته منصفانه باشد نقد با عیبجویی، عصبانیت و با بهانهگیری نباید اشتباه گرفته شود؛ زیرا نقادی یک فن و انتقادپذیری یک هنر است.
بارانینیا با بیان اینکه روند رشد هر انسان با الگوپذیری و تبعیت از افراد کسب میشود، عنوان کرد: بخشی از رفتار و شخصیت کنونی ما متأثر از آنهاست. باید در طول تحصیل و زندگی از افراد خوشنام، استادان مجرب و دانشجویان موفق این مرز و بوم الگو بگیریم و آنگاه با علم، وسعت دانش، بصیرت، اخلاق و انسانیت و سایر ویژگیهای عالی شخصیتی، آینده خود را به بهترین نحو رقم بزنیم.
وی بیان کرد: استادان به دلیل ارتباط مستمر با دانشجویان ملموسترین و در عین حال مؤثرترین الگوی دانشجویان در بصیرت افزایی و روشنگری هستند. دانشجو زندگی علمی و حتی دیگر ویژگیهای شخصیتی را از استاد میآموزد و این الگوهای فکری و شخصیتی به دانشجویان نیز ختم نشده و از طریق دانشجو به جامعه نیز منتقل میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب ادامه داد: به زبان سادهتر، دانشجو خود الگویی برای جامعه است. انتظار جامعه از دانشگاه نیز همین بوده که دانشآموختهای تحویل بگیرد که علاوه بر تخصصهای علمی مهارتهای فرهنگی اجتماعی سیاسی و بصیرتی نیز داشته باشد و این نوع دانشجویان با بصیرت هستند که میتوانند آیندهسازان واقعی این مرز و بوم باشند.
بارانینیا با اشاره به جنگ نرم دشمن مطرح کرد: بهترین راهکار مقابله مؤثر با مهاجمان جنگ نرم و همهجانبه دشمن، تبیین دسیسههای دشمن و ناامید ساختن آنان با عدم همکاری با آنان است؛ زیرا تداوم و استمرار این انقلاب نیز حاصل تحصیل بصیرت دانشجویان این کشور بوده که تاکنون جنگ نرم دشمن نتوانسته خللی در اراده ملت وارد کند.
**دشمنان به دنبال به اسارت گرفتن اندیشه دانشگاهیان هستند
فرمانده سپاه شهرستان میناب نیز با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه در ناامید ساختن دشمن، گفت: دشمنان همواره به دنبال به اسارت گرفتن فکر و اندیشه دانشگاهیان هستند و تلاش میکنند تا اندیشه و تفکر را استثمار گرفته و به نفع خود بهرهبرداری کنند.
طالب احمدینیا، نقش دانشجویان و استادان را در پیشرفت و تعالی کشور مهم خواند و اضافه کرد: دانشگاه بهعنوان نهاد علمی مبدأ اصلی بصیرت افزایی و تحولات بزرگ است. دانشجو یعنی جوینده دانش و دانشجو از برترین صفات انسانهای حقطلب و ویژگی پیروان واقعی حضرت محمد مصطفی سرور کائنات و فخر عالم هستی بوده که فرمودند:«اطلب العلم من المهد الی اللحد؛ یعنی زگهواره تا گور دانش بجوی»
وی با یادآوری اینکه تحصیل علم و معرفت زمان نمیشناسد و خاص یک دوره محدود و یک مقطع سه یا چهار ساله نیست، بیان کرد: تازه این اول راه است راهی که از دبستان، مدرسه و دانشگاه و این ایام آغاز میشود و تا پایان عمر ادامه دارد. دانشجوی آگاه و با بصیرت جامعه را از انواع آسیبها نجات میدهد. همانطور که میدانید ایجاد فتنهها یکی از اقدامات دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و بصیرت و روشنگری نظام در برابر فتنهها و آشوبها همواره توانسته این انقلاب را در مقابل هجمههای دشمن بیمه کند.
این شخصیت نظامی، پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را بزرگترین رخداد قرن حاضر دانست و تبیین کرد: این انقلاب منشأ تحولات زیادی در کشور و جهان شده که امروز هیچ دشمنی را یارای مقابله با آن نیست؛ زیرا به یمن این انقلاب دانشجویان و استادان با بصیرت و آگاه زیادی در جامعه پرورش یافتهاند که جنگ نرم دشمن را به خوبی میشناسند و به خوبی همه اهداف دشمن را نشانه میروند.
انتهای پیام/