چگونگی تدوین طرح توجیهی مناسب برای ایجاد و رشد کسبوکار بررسی میشود
به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا؛شروع هر پروژه یا سرمایهگذاری یک ریسک بزرگ است اما راهی برای پیشبینی موفقیت بالقوه یک پروژه جدید و تعیین قابلیت اجرا یک ایده به نام مطالعات امکانسنجی وجود دارد.
شبکه فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دوره آموزشی چگونگی تدوین طرح توجیهی را در تاریخ ۲۹ مردادماه سال جاری از ساعت 14 الی 16 بهصورت مجازی و رایگان برگزار میکند.
سرفصلهای دوره شامل اهمیت تدوین طرح توجیهی، ساختار استاندارد طرح توجیهی، روش انجام مطالعات فنی و مطالعات بازار، نرمافزارهای کاربردی تدوین طرح توجیهی، نحوه ارائه طرح توجیهی و پاسخگویی به سؤالات و جمعبندی میشود.
امکانسنجی یکی از مراحل مهم در مدیریت کسبوکار است و یک عنصر مهم در ابتدای چرخه زندگی فرآیند توسعه منابع است. این یک رویکرد گامبهگام برای عملکرد کلی یک پروژه تجاری است که در سه بخش مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات اقتصادی مزایا و معایب هر مرحله را قبل از ورود به فرآیند واقعی ارزیابی میکند.
هدف مطالعات امکانسنجی کشف عینی و منطقی نقاط قوت و ضعف یک کسبوکار موجود یا سرمایهگذاری پیشنهادی، فرصتها و تهدیدهای موجود در محیط، منابع مورد نیاز برای انجام و درنهایت چشماندازهای موفقیت است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/