دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 14:41
700 استاد دانشگاه از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور در بیانیه‌ای تاکید کردند

لزوم مشارکت فعال شهروندان در انتخابات

۷۵۴ نفر از استادان دانشگاه‌های مختلف کشور در بیانیه‌ای بر ضرورت مشارکت فعالانه در انتخابات تاکید کردند.
کد خبر : 68963

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این بیانیه‌ بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه و هزینه‌هایی که مردم تحمل کردند را به دلیل مشارکت نکردن موثر در انتخابات 4 سال قبل دانسته است. متن این بیانیه به این ترتیب است:


«انتخابات فرصتی تاریخی است که همه افراد ملت صرف نظر از موقعیت، مقام، شهرت و هر برتری دیگری نسبت به یکدیگر می توانند به‌طور مؤثر در مورد مسائل سیاسی کشور اظهار نظر نمایند. استفاده از چنین فرصتی به‌صورت دوره ای ممکن است و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هر چهار سال یک بار پیش می‌آید. کاملاً قابل تصور است که اگر در دوره قبل، در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت مؤثرتری صورت می گرفت ترکیب مجلس بسیار متفاوت می‌شد.


اگر مشارکت مؤثرتری صورت می‌گرفت، چهار سال گذشته قطعاً رنگ و بوی دیگری داشت. شاید آقای دکتر فرجی دانا، وزیر شایسته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استیضاح نمی‌شد یا اینکه از همان ابتدا کاندیدای اولیه این وزارت، آقای دکتر میلی‌منفرد رأی اعتماد می‌گرفت و شاید هم آقای دکتر توفیقی که به زعم اکثریت جامعه علمی مناسب‌ترین شخصیت علمی برای پست وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری محسوب می‌شد به مجلس معرفی می‌شد و رأی اعتماد می‌گرفت.


لذا شاید بتوان ادعا کرد که جامعه ما با عدم مشارکت مؤثرتر خود در چهار سال قبل مسبب بسیاری از این مشکلات و معضلات شد و هزینه اصلی را خود پرداخت.


همیشه در هر عرصه انتخاباتی می توان حق انتخاب داشت. بین خوب و خوب‌تر یا بد و بدتر همیشه می توان انتخاب کرد. سوزاندن فرصت انتخابات و عدم شرکت مؤثر به معنی افسوس خوردن در دوره آینده است.


ممکن است حق انتخاب ما محدود شود یا ایده‌آل نباشد، ممکن است حتی همه افراد مورد نظر ما رد صلاحیت شده باشند، اما هیچکس حق انتخاب را از ما نمی‌گیرد جز خود ما. این یک فرصت است که نباید از دست برود. رأی ما در هر صورتی تعیین‌کننده است.


ما نمایندگانی می‌خواهیم که صداقت داشته باشند، متدین باشند، ملی فکر کنند و به مردم خود خدمت کنند.


ما نمایندگانی می‌خواهیم که کمتر در بند پول، شهرت، مقام و موقعیت خود باشند.


ما نمایندگانی شجاع، پاسخگو، پرسشگر، اندیشمند، دلسوز، وفادار به نظام، آینده نگر و درستکار می خواهیم.


ما نمایندگانی مستقل، اخلاق مدار، مردم دوست و وزین می‌خواهیم.


اگر چنین است باید برای آن تلاش کنیم. مشارکت مؤثر در انتخابات فرایند مردم‌سالاری را ارتقا می‌دهد و برعکس مشارکت نکردن فعال باعث تنزل آن می‌شود.


ما استادان دانشگاهی برای رسیدن به جامعه‌ای آرام، صلح دوست، درستکار، پیشرفته، مدرن، ثروتمند، مرفه، آزادیخواه، مترقی و اخلاق‌مدار، مشارکت فعال همه اقشار کشور را در انتخابات پیش رو توصیه می‌کنیم.»


امضاهای این نامه نزد خبرگزاری آنا موجود است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته