تاکنون بهره مناسبی از منابع فرهنگی کشور نبردهایم
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از پارک ملی علوم و فناوریهای نرم، تفاهمنامهای بین پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و شرکت فعال در حوزه صنایع خلاق فرهنگی امضا شد.
مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و شرکت فعال در حوزه صنایع خلاق فرهنگی به منظور بهرهگیری از ظرفیتهای متقابل در تقویت پایههای توسعه صادرات صنایع فرهنگی و خلاق، به امضا رسید.
مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و شرکت فعال در حوزه صنایع خلاق فرهنگی به منظور بهرهگیری از ظرفیتهای متقابل در تقویت پایههای توسعه صادرات صنایع فرهنگی و خلاق، با حضور محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، برزین ضرغامی، مشاور پارک، محمد باقر مروی، رئیس هیات مدیره هفتا، سوده صوفی، مسئول اداره برنامهریزی و توسعه پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی و فرگل غفاری، سردبیر خبرگزاری علم و فرهنگ به امضا رسید.
رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: در عرصه بینالمللی ظرفیتهای فرهنگی و هنری کشور یک مزیت مهم به شمار میرود و ما نیز باید شیوههای جدیدی را برای توسعه صنایع فرهنگی به کار بگیریم.
محمد حسین ایمانی خوشخو افزود: درگذشته هیچگاه فرهنگ جزو اولویتهای مهم کشور نبوده است. حال اینکه چقدر توانستیم از منابع فرهنگی بهره بگیریم؛ سوالی است که باید از خود بپرسیم. زیرا با وجود اینکه دارای منابع فرهنگی غنی هستیم، اما متاسفانه در کشورمان این منابع هیچگاه مولد نبودهاند و بهرهگیری چندانی از این منابع برای توسعه کشور نشده است.
وی فرهنگ را جزو پایههای مهم اقتصاد کشورها پیشرو دانست و عنوان کرد: در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا فرهنگ جزء پایههای مهم اقتصاد است و امروز باید با توجه به فرهنگ غنی که داریم در این حوزه برنامهریزی کنیم و به سمت صادرات گام برداریم تا این نگاه که فرهنگ تنها یک کمک بگیر است، تغییر کند.
محورهای همکاری طبق این تفاهمنامه شامل راهاندازی خانه خلاق صادرات محصولات خلاقانه و نوآور در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، برگزاری دورهها و رویدادهای آموزشی با هدف روزآمدسازی و ارتقا کیفیت محصولات، طراحی و اجرای رویدادها با هدف مرتفع ساختن نیازهای صادرات، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش کسب وکارهای مرتبط در حوزه برندینگ و بازاریابی، راهاندازی فضاهای کارگاهی اشتراکی، ایجاد زیرساختهای لازم برای دسترسی به بازارهای خارجی با استفاده از فناوریهای جدید و مهارتهای خلاقانه، مدیریت و تامین محصولات مورد نیاز بازارهای صادراتی است.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/