دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1401 - 15:41
اکبری‌زاده تأکید کرد؛

خلّاقیت و مسئولیت‌پذیری؛ مؤلفه‌های ارزیابی کیفیت مدارس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ارزیابی کیفیت مدارس علاوه بر نشانگرها و شاخص‌های کمی باید به معیارهای کیفی مانند کیفیت تدریس، خلّاقیت و مسئولیت‌پذیری توجه شود.
کد خبر : 657665
اکبری زاده



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، نشست شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سیستان و بلوچستان با حضور اعضای این شورا در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


مدارس سما به سمت برندسازی و تقویت آموزش‌های مهارتی حرکت کنند




رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است که کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد.


مسعود اکبری‌زاده اضافه کرد: کیفیت، اکنون یکی از محورهای اصلی مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است.


وی یادآور شد: شناسایی مؤلفه‌های کیفیت دارای اهمیت فراوانی است؛ چراکه با شناسایی این مؤلفه‌ها از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت، مدیران، دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت قادر خواهند بود، کیفیت مدارس را بسنجند و عوامل مهم را تشخیص و به آنها اولویت بدهند و خط فکری مناسبی را برای بهبود فعالیت‌های مدارس داشته باشند و فعالیت‌های مدرسه‌ را به‌گونه‌ای سامان بخشند که کیفیت پایدار تحقق یابد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: معلم باید از اصول تعلیم، تربیت و یادگیری، توانایی ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، متخصص در رشته‌ مورد تدریس، داشتن اطلاعات عمومی و تخصصی برخوردار و به روش‌های تدریس، فناوری‌ها، مسائل تربیتی، روانشناسی و مدیریت کلاس مسلط باشد.


اکبری‌زاده تأکید کرد: باید به عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس به‌ صورت تفکر سیستمی نگاه کرد و این عوامل را به ‌صورت سیستمی در نظر گرفت و در ارزیابی کیفیت مدارس علاوه بر نشانگرها و شاخص‌های کمی باید به معیارهای کیفی مانند کیفیت تدریس، خلّاقیت و مسئولیت‌پذیری توجه شود.


وی تبیین کرد: علاوه بر این امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی به‌صورت عادلانه در میان مدارس مناطق مختلف تقسیم‌بندی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: این دانشگاه آمادگی دارد ساختمان‌های غیرقابل استفاده را که قابلیت تبدیل به مدرسه دارد را در استان سیستان و بلوچستان برای راه‌اندازی مدارس در اختیار معاونت سما قرار دهد.


محمد عمرانی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سیستان و بلوچستان هم با ارائه گزارشی از مدارس سمای این استان، طرح جدید سازمان سما را در راستای آموزش جاماندگان از تحصیل و واجب‌التحصیل در مناطق محروم در قالب قرارداد خرید خدمات آموزشی بین معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی و اداره‌کل آموزش و پرورش را از برنامه‌های اولویت‌دار سال تحصیلی آینده دانست و بر لزوم راه‌اندازی مدارس علوم و معارف اسلامی در این استان تأکید کرد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب