شکایت از فیسبوک و اسنپچت به دلیل خودکشی دختر ۱۱ ساله
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، خانمی اهل یکی از ایالتهای آمریکا به تازگی از شرکتهای متا(فیسبوک) و اسنپچت به دلیل خودکشی دختر ۱۱ سالهاش شکایت کرد. این مادر مدعی است دخترش قبل از ارتکاب به خودکشی شدیداً به شبکههای اجتماعی اعتیاد پیدا کرده بود.
طبق گزارشهای بینالمللی در سالهای اخیر شکایتهای زیادی از اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی شده است و اکثر شاکیان معتقدند این برنامهها بستر انحراف ذهنی کودکان و نوجوانان را فراهم کرده و حتی در مواردی با انتشار اطلاعات خصوصی این دسته از کاربران در فضاهای عمومی جان آنها را به خطر انداخته و موجب میشوند خردسالان مورد آزار و اذیت قرار گیرند. از طرفی شبکههای اجتماعی با ایجاد جذابیتهای کاذب برای کاربران نوجوان باعث میشوند این دسته از کاربران مدت زمان زیادی را به حضور در این برنامهها اختصاص دهند.
بیشتر بخوانید:
دختران خردسال قربانیان طوفانهای اینستاگرامی
اینستاگرام یافتن مواد مخدر را برای نوجوانان ساده میکند
به گفته مادر دختری که به تازگی خودکشی کرده است «استفاده از اپلیکیشن شبکههای اجتماعی موجب شده بود دخترم دچار افسردگی و کمخوابی شده و غیبتهای متعددی در مدرسه داشته باشد. آسیبهای روانی این برنامه تا حدی دخترم را آزار میداد که در نهایت خودکشی کرد.» بررسیهای کارشناسانه نشان داده است استفاده از ابزارهای مثل لایک و فالوور در اینستاگرام موجب آسیب روحی به کودکان و نوجوانانی میشود که هنوز آمادگی ذهنی کافی برای حضور در محیط جامعه را ندارند. مدیران اسنپچت و متا هنوز واکنشی در خصوص این پرونده قضایی نشان ندادهاند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/