دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران و ترکیه شهرک صنعتی مشترک تاسیس می‌کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران و ترکیه قصد دارند میزان مبادلات تجاری و بازرگانی خود را به ۳۰ میلیارد دلار برسانند، گفت: یک شورای عالی در سطح روسای جمهور ایران و ترکیه برای توسعه مبادلات اقتصادی و بازرگانی تشکیل شده‌ است.
کد خبر : 627

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه چهارمین نشست وزرای صنعت گروه D8 در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه در صنعت خودروسازی از بنیه قوی برخوردارند، در این زمینه همکاری‌های مشترکی میان دو کشور در حال شکل‌گیری است.


وی افزود:‌‌ همان طور که آمریکا و ژاپن در صنعت خودرو همکاری مشترکی دارند، ما هم فکر می‌کنیم دو کشور ایران و ترکیه می‌توانند در این زمینه کار کنند و در تولید خودروهای ملی نقش مهمی داشته باشند.


او با بیان اینکه یکی از اهداف گروه D8 توسعه همکاری‌های متقابل میان اعضاست، اظهارکرد: ما نسبت به انجام این همکاری‌ها بسیار خوش‌بین هستیم و در صددیم تا این مبادلات را بیش از پیش توسعه دهیم.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در صدد تولید سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو است و این کار نیاز به قطعه و سرمایه‌گذاری دارد، لذا همکاری‌های مشترک با کشور ترکیه در این زمینه برای هر دو کشور کاملا کارگشاست.


او با تاکید بر اینکه ایران می‌خواهد در صادرات جهانی خودرو نقش آفرین باشد، تصریح کرد: همکاری‌های مشترک میان ایران و ترکیه در صنعت خودروسازی می‌تواند امکان توسعه صنایع اتومبیل‌سازی میان دو کشور را فراهم آورد.


نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش که دولت یازدهم چه تسهیلاتی را برای خارجی‌ها در امر سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌ است، گفت: ما برای هیچ کشوری مزیت خاصی در سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی و صنعتی فراهم نمی‌کنیم، چون از یک قانون قوی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار هستیم که به موجب آن تمام کشور‌ها می‌توانند از این مزیت‌ها استفاده کرده و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران بهره‌ببرند.


وی ادامه داد: متن قانون اساسی در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی هیچ تفاوتی را برای کشور‌ها قائل نیست و به همین منظور علاقه‌مندان ترک نیز می‌توانند به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار است یک شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور در خاک ایران تاسیس شود، گفت: یک شورای عالی در سطح روسای جمهور نیز تشکیل شده و اعضای دولت دو کشور به تناسب در این شورا حضور خواهند داشت.


وی ادامه داد: با وجود آن که بانک‌های ایرانی تحریم هستند و بانکهای خارجی نمی‌توانند در زمینه تعاملات با ایران همکاری داشته باشند، اما امید می‌رود که با مذاکرات پیش رو و به نتیجه رسیدن آن گشایشی در این زمینه ایجاد شود.
انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته