خانوادهها در برزخ مدارس حضوری یا مجازی/ شبکه شاد جامع و کامل نیست
محمدرضا نیکنژاد، در گفتوگو با خبرنگار آموزشوپرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا، در خصوص بازگشایی مدارس گفت: در برخی از استانها، کلاسهای درس در مدارس روستایی با توجه به تراکم کم دانشآموزان به صورت حضوری برگزار میشود؛ اما در کلانشهرها با توجه به تراکم زیاد دانشآموزان و رنگ هشدار شهر کلاسها به شکل مجازی پیش میرود.
وی با بیان اینکه بیشتر واکسنهایی که برای معلمها و دانشآموزان تزریق شده، سینوفارم بوده است افزود: خبرهایی مبنیبر اینکه واکسن سینوفارم کارایی پایینی دارد باعث شده خانوادهها تمایلی برای کلاسهای حضوری مدارس نداشته باشند. بنابراین به نظر میرسد آموزشوپرورش تا زمانیکه نتوانند کنترل نسبی بر وضعیت کرونا و واکسیناسیون داشته باشد همچنان مدارس غیرحضوری باشد.
نیکنژاد در مورد وضعیت سامانه شاد ادامه داد شاد امروز نسبت به شاد اردیبهشت یا خرداد سال گذشته خیلی تغییر کرده اما همچنان نسبت به پیامرسانها و پلتفرمهایی که در این زمینه وجود دارد و بسیاری از مدارس در شهرهای کلان یا مدارس خاص همچنان نارساییهای متفاوتی دارد و همین امر موجب شده برخی مدارس از نرمافزارهای کمکی استفاده کنند.
بیشتر بخوانید:
لزوم بازآموزی دانشآموزان در زمانهای «طلایی» / محرومیت ۳ میلیون دانشآموز از عدالت آموزشی
آقامیری: هیچ آموزشی، نمیتواند جایگزین آموزش حضوری باشد/ رحیمی: سامانه ساتع، تسهیلکننده فعالیتهای پژوهشی دانشگاههاست
این کارشناس آموزشوپروش با تاکید براینکه برنامه شاد حالت شعاری دارد افزود: سال گذشته با تهدید معلمان و دانشآموزان مبنی بر اینکه در صورتیکه از سامانه شاد برای آموزش استفاده نکنید حکمتان ایراد پیدا میکند و نمره انظبلط دانشاموزان کسر میشود خانوادهها و معلمان را وادار کردند تا وارد سامانه شاد شوند اما امسال چنین اجباری نبود.
به گفته نیکنژاد توزیع نامناسب کتابهای درسی مشکلی است که هرساله با آن مواجه هستیم و این ناشی از ناهماهنگی و آشفتگیهای ساختار توزیع کتابهای درسی در کشور است.
این کارشناس حوزه آموزشوپرورش ضمن تاکیدبر اینکه خانوادهها برای حضور دانشاموزان در مدارس بر سر دوراهی و در برزخ قرار گرفتهاند گفت: در میان والدین کسی را پیدا نمیکنید که مخالف آموزش حضوری باشد اما همه ترسشان ماشی از نگرانی ابتلای فرزندان به کرونا است که اگر وضعیت بهداشتی و پزشکی در مدارس مناسب باشد و به یک آرامش نسبی برسد، خانوادهها تمایل دارند بچههایشان به مدرسه بروند اما امکان فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلها در مدارس، در کلانشهرها و شهرهای بزرگ اصلاً وجود ندارد.
انتهای پیام/۴۱۶۱
انتهای پیام/