اخلاق حرفهای، همدلی سازمانی و نگاه تخصصی شرط موفقیت روابط عمومی است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، کارگاه آموزشی «ارتباطات انسانی و نقش آن در روابط عمومی» دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری منطقه ۲ کشور به میزبانی پارک علم و فناوری گلستان و با دستور کار تدوین برنامه فعالیتهای یکساله و بررسی راهکارهای تسریع در تقویت جایگاه روابط عمومی برگزار شد.
ندا شفیعی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از میزبانی پارک علم و فناوری گلستان و دبیر روابط عمومیهای منطقه ۲ کشور که برای برگزاری سلسله نشستهای مجازی تخصصی، برنامهریزیهای لازم را انجام دادهاند، گفت: برقراری ارتباط و تعامل خوب و سازنده یک اصل مهم و تاثیرگذار در فعالیت روابط عمومی است، به عبارتی مدیران و مسئولان آن قبل از هر مهارت دیگری در ابتدا باید به برقراری ارتباط و داشتن تعامل خوب توجه داشته باشند که زمینه انجام کارهای تیمی موفق را فراهم میکند.
وی همچنین با اشاره به اینکه اخلاق حرفهای در روابط عمومی نیز یکی دیگر از شاخصهای موفقیت است، افزود: اخلاق حرفهای، در کنار همدلی سازمانی و تخصصگرایی، از مهمترین فاکتورهای موفقیت روابط عمومیها است.
حامد رضایی رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز در سخنانی کوتاه، با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در پارکهای علم و فناوری و دانشگاههای کشور عنوان کرد: هر نوع قضاوت و برداشت از سازمان نتیجه عملکرد روابط عمومی است. باید بدانیم که آنها تنها مسئول رسانه نیستند و نباید صرفاً انجام این امور را از آنها انتظار داشت.
وی افزود: از آنجاییکه روابط عمومی پل ارتباطی بین سازمان و محیط بیرون است. چرخه اطلاعاتی بین سازمان و فضای رسانهای و جامعه توسط روابط عمومی انجام میشود، لذا باید تلاش کند تا مروج فرهنگ سازمانی باشد.
رضایی با تاکید بر ضرورت آیندهنگری در روابط عمومیها اظهار کرد: نقش آیندهنگری و بحران ستیزی و دفاع از حیثیت اجتماعی پارکهای علم و فناوری در فضای رسانهای و ارتقا فرهنگ سازمانی از مهمترین وظایف روابط عمومی است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/