دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1393 - 11:25
حامدی در مراسم اختتامیه کارگاه سراسری مدیران اداری سما خبر داد

تغییر در حوزه ستادی اداره کل منابع انسانی سازمان سما/کار‌شناسان وظیفه‌محور می‌شوند

خبرگزاری آنا: مدیرکل منابع انسانی سازمان سما از تغییری جدید در حوزه ستادی اداره کل منابع انسانی سازمان در سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر : 609

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی‌اکبر حامدی در مراسم اختتامیه نخستین کارگاه مدیران اداری مراکز آموزشی و فرهنگی سما کشور به میزبانی سما مشهد افزود: با توجه به اینکه تاکنون کار‌شناسان این حوزه به صورت منطقه‌ای پاسخگوی واحدهای کشور بوده‌اند از این پس وظیفه محور خواهند شد و به صورت تخصصی پاسخگوی واحدهای سما خواهند بود و کار‌ها تخصصی خواهد شد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مدل تعالی سازمانی EFQM حرکت می‌کند، برخورداری از شاخص‌های انسانی، تحقق شاخص‌های مالی، ساختاری و شاخص‌های عملی را از جمله مولفه‌های موثر در سرآمدی و تعالی سازمانی عنوان کرد و افزود: تعالی یک پروژه نیست بلکه یک پروسه است، پروسه پایانی ندارد و همیشه یک نقطه بالاتری قابل تصور است بنابراین در تعالی سازمانی هم همیشه نیاز به فکر جدید داریم و نیاز داریم تا ادبیات تعالی به عملیات تعالی تغییر پیدا کند.


مدیرکل منابع انسانی سازمان سما، مدیران اداری را بازوی اجرایی و فکری و حلقه ارتباط پرسنل با معاونان سما دانست و با مخاطب قراردادن آنان گفت: اجرای عدالت کار سختی است و انجام کار سخت هم نیاز به نیروهای متخصص و ماهر دارد. سما خانواده دوم شماست به آن اهمیت بدهید و از ایجاد حواشی بپرهیزید. مبادا حس حسادت در ما رسوخ کند. در حرکت پای همدیگر را نگیریم. به دیگران فرصت دهیم تا توانمندی‌های خود را نشان بدهند.



در ابتدای این مراسم دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی با تشکر از همکاری سازمان سما در برگزاری کارگاه مدیران اداری در مشهد به بیان آمار و اطلاعاتی درخصوص سمای استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: حدود 7000 دانشجو و 7000 دانش‌آموز در مراکز سمای استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که بیش از 10 درصد دانش‌آموزان غیرانتفاعی این استان را تشکیل می‌دهند و این یک ظرفیت بسیار بالایی است.


محمود مدرسی با بیان اینکه مدارس سمای استان به لحاظ کیفی تاکنون منشأ اثرات خیلی خوبی بوده‌اند، افزود: فعالیت‌های مدارس سما الگویی برای بقیه مدارس است و اثرگذاری کیفی این مدارس در نظام تعلیم و تربیت که یکی از اهداف سازمان سما نیز بوده به مراتب بیشتر از اثرگذاری کمی آن است.


مدرسی طرح توسعه خلاقیت را از فعالیت‌های موثر در مدارس سمای استان دانست و از هوشمندسازی به عنوان دومین طرح اثرگذار در مدارس سما یاد کرد و افزود: در راستای تحقق این طرح فعالیت‌های زیادی در سطح مدارس در حال انجام است که استفاده از ابزارهای الکترونیکی در مدارس، پرتال مدارس و همچنین جشنواره ایده‌ها و تجربه‌های نوین مدرسه داری، از جمله این فعالیت‌ها است.


در دومین روز از این کارگاه سه روزه مدیران و کار‌شناسان اداری واحدهای سما در کارگاه‌های جداگانه، با حضور کار‌شناسان حوزه ستادی اداره کل منابع انسانی سازمان سما به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های موجود پرداختند.برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به صورت تریبون آزاد از جمله برنامه‌های این کارگاه بود.


مراسم اختتامیه نخستین کارگاه سه روزه مدیران اداری مراکز آموزشی و فرهنگی سما کشور با حضور روسای ادارات کارگزینی و رفاه، کار‌شناسان اداری این سازمان، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان خراسان رضوی، سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، مدیران و کار‌شناسان اداری مراکز آموزشی و فرهنگی سما و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، سمنان، ‌گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ‌خراسان جنوبی، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ‌کرمانشاه، همدان، مرکزی و قم در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب در مشهد برگزار شد.



انتهای پیام/ع



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب