دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1400 - 02:19
صدرالحسینی تشریح کرد؛

هراس آمریکا از دوستی ایران و عراق

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: تفکر دوستان عراقی با انقلاب اسلامی قرابت دارد و لذا آمریکا از رخدادهای پساخروج از عراق نگران هستند.
کد خبر : 596630
صدرالحسینی



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سیدرضا صدرالحسینی درباره آخرین وضعیت عراق پرداخت و گفت: با توجه به داشتن یک پشتوانه قوی که در پارلمان عراق به تصویب رسید، بحثی پیش آمد که ممکن است برخی نیروهای نظامی به کمک آمریکا بشتابند و در قالب ناتو وارد عراق شوند.


وی افزود: در طی چند سال گذشته، مقابله با داعش و نیروهای متجاوز آمریکایی عراقی‌ها را بر آن داشت که توانمندی خود را نمایان سازند تا کشور خود را با توجه به نگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به‌خوبی اداره کنند.


صدرالحسینی یادآوری کرد: آمریکایی‌ها همواره سعی داشتند این خروج را به تعویق بیندازند و در ایام جابجایی ترامپ و بایدن نیز امیدی کاذب در این خصوص پدید آمد ولی طی ۵ ماه گذشته هیچ تغییری در سیاست‌های منطقه‌ای امریکا به وجود نیامده است.


وی از واکنش گروه‌های مقاومت نسبت به این مسئله سخن گفت و ادامه داد: هیچ اتفاق واقعی در میدان رخ نداده است و لذا پس از انتشار پیام‌های متناقض سنتکام، قرارگاه مقاومت صراحتاً موضع خود را اعلام کرد.


صدرالحسینی از نوعی اجبار برای اخراج آمریکایی‌ها از سوی گروه‌های مقاومت عراق خبر داد و افزود: این به‌واقع یک جدال است چراکه آمریکا به منطقه نیامده است تا از آن خارج شود.


این کارشناس مسائل غرب آسیا از نگرانی‌های آمریکا سخن گفت که آینده‌ای مبهم را پیش روی خود درپی خروج از منطقه می‌بینند. در این میان تفکر دوستان عراقی با انقلاب اسلامی قرابت دارد و لذا آمریکا از رخدادهای پساخروج از عراق نگران هستند.


به گفته صدرالحسینی آمریکایی‌ها باید از عراق اخراج شوند ولی زمانی را نمی‌توان برای آن مشخص کرد. اما شکی نیست که جبهه مقاومت تصمیمی جدی برای پایان دادن به این جدال دارد.


وی خاطرنشان ساخت: اگر مقاومت به‌صورت گازانبری وارد عمل شود، چنین امکانی را مقابل آمریکایی‌ها دارد اما برای بهانه ندادن به دست امریکا و نیز کمترین آسیب انسانی تلاش می‌کند، ضمن تنگ کردن حلقه پیرامون آمریکایی‌ها، نقطه گریز برای آن‌ها قرار دهد.


صدرالحسینی ادامه داد: آمریکایی‌ها بازیگری را به این ماجرا اضافه کرده‌اند که همانا افزایش فعالیت داعش در عراق است یعنی با خروج یک یگان از عراق، فعالیت داعش افزوده می‌شود که بهانه‌ای برای ماندن آمریکا پدید آید.


انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته