دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت: طرح طبقه‌بندی جایگاه‌ها قابلیت اجرایی ندارد / اینجا، لس‌آنجلس نیست

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت درباره طبقه‌بندی جایگاه‌های سوخت تاکید کرد که با عرضه انحصاری بنزین از سوی شرکت ملی نفت ایران نمی‌توان برای پمپ بنزین‌ها برندسازی و جایگاه‌های عرضه سوخت را طبقه‌بندی کرد.
کد خبر : 58701

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با ابراز تاسف از روند تصمیم‌گیری‌ها در ایران بدون توجه به تجربیات سایر کشورها اظهار کرد: طرح طبقه‌بندی جایگاه‌های سوخت با توجه به وضع عرضه بنزین در داخل کشور قابل اجرا نیست.


وی با یادآوری سخنان متناقض وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت ایران درباره عرضه سوخت سه نرخی عنوان کرد: وزیر نفت از عرضه بنزین با سه قیمت متفاوت خبر می‌دهد در حالی که رئیس شرکت ملی نفت ایران مدعی است که بنزین سه نرخی وجود ندارد.


حاج‌محمدرضا با بیان اینکه این برنامه در قالب برندسازی قابل اجراست، افزود: برند به آرایش یک واحد جایگاهی گفته نمی‌شود بلکه به کیفیت فرآورده نفتی یک شرکت باز می‌گردد.


وی ادامه داد: ما تنها یک شرکت ملی نفت ایران با بنزین یورو 2 را داریم و حتی بنزین یورو 4 تنها در چند شهر عرضه می‌شود بنابراین چطور می‌خواهیم با سه قیمت یک نوع بنزین را عرضه کنیم.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت گفت: اگر در چنین وضعی، جایگاه سوخت زیبایی در شمال تهران درست کنیم، این جایگاه چه خدماتی می‌تواند به مردم ارائه کند که بابت آن پول بیش‌تری هم بخواهد.


وی اظهار کرد: ایران با شهری مانند لس‌آنجلس کاملا متفاوت است چرا که در آنجا 18 شرکت نفتی وجود دارد و هر کدامشان یک برند هستند.


حاج‌محمدرضا به فرآورده‌های نفتی متفاوت این برند‌ها اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های نفتی این شهر فرآورده‌هایی با اسانس‌ها، ادکتیوها و کیفیت‌های مختلف ارائه می‌کنند.


وی بیان کرد: به عنوان مثال شرکت نفتی شل در هندوستان یک جایگاه بنزین تاسیس کرد و کیلومترها صف برای استفاده از این بنزین‌های آن تشکیل شد چرا که مردم اعتقاد داشتند بنزین این شرکت از نظر ماندگاری و کیفیت با بنزین‌های دیگر جایگاه‌ها متفاوت است.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: ایجاد چنین شرایطی نیازمند فرهنگ‌سازی است و متاسفانه ما به عنوان واحد اجرایی این طرح هنوز نمی‌دانیم آقایان چه می‌گویند.


وی با بیان اینکه پمپ بنزین یک برند است و هیچ بحثی در آن نیست، افزود: با وجود این برای چنین طرحی باید کیفیت بنزین‌ها متفاوت باشد و برندهای مختلف در کنار هم قرار گیرند تا مشتری امکان انتخاب داشته باشد.


حاج‌محمدرضا تصریح کرد: در چنین مواردی باید با ما به عنوان واحد اجرایی صحبت شود اما در عمل این اتفاق نیفتاد و باید دید چه چیزی در این میان وجود دارد.


وی با بیان اینکه منکر برندسازی در حوزه بنزین نیستیم، عنوان کرد: برند را کشوری می‌سازد که دروازه‌های آن به روی تمام مارک‌های دنیا باز است و این برندها در آن کشور کار می‌کنند.


رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: کدام شرکت نفتی مانند شل حاضر است که با قیمتهزار و 800 تومان هزینه تمام شده بنزین و همچنین احتساب 20 درصد هزینه واردات که مجموعا معادل 2 هزار و 400 تومان می‌شود، بنزین خود را وارد ایران کند و در نهایت نیز با نرخ یک هزار تومان بفروشد.


وی تاکید کرد: در نتیجه در شرایط موجود تنها شرکت ملی نفت ایران می‌ماند و یک نوع بنزین که می‌خواهند با سه قیمت متفاوت ارائه کنند.


حاج‌محمدرضا خاطر نشان کرد: باید برای این موضوع فرهنگ‌سازی شود و درباره خدمات ارائه شده در جایگاه‌ها به جز سوخت‌رسانی آگاهی‌بخشی صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بنزین
ارسال نظر
قالیشویی ادیب