سرمایهگذاری؛ مهمترین بخش رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مهدی ایثارینیا در نشست خبری رویداد ۱۰۰ استارتآپ که ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: موسسه دانشبنیان برکت تاکنون چند میلیون دلار روی صادرات شرکتهای دانشبنیان حوزه تجهیزات پزشکی، نرمافزار و گردشگری سلامت سرمایهگذاری کرده که نتایج مثبتی داشته است
وی افزود: این شرکتها ۴ تا ۵ میلیون دلار درآمد صادراتی به دست آورده و رشد خوبی داشتهاند اما شیوع کرونا باعث توقف رشد آنها شد. سرمایهگذاری قسمت اصلی رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی است و خدمات و سرویسهایی که در کنار آن ارائه میشوند ظرفیتی آموزشی برای شرکتها و استارتآپها به شمار میروند.
فواد دولتآبادی، مدیر امور بینالمللی شرکت شناسا در ادامه مطرح کرد: استارتآپها و شرکتها برای حضور در میادین بینالمللی و صادراتی نیاز به آموزش دارند. تحریمها و افزایش نرخ ارز طی سالهای اخیر باعث شده که بسیاری از استارتآپها و شرکتهای دانشبنیانی در حوزه صادرات بیتجربه بمانند. بنابراین اقداماتی برای رفع این چالش انجام دادیم.
وی افزود: رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی یکی از این اقدامات است که به شرکتها و استارتآپها اجازه میدهد با هزینه بسیار کمی، تجربه بسیاری در خصوص صادرات به دست آورند و وارد سطح بینالمللی کسبوکار شوند.
دولتآبادی گفت: شرکت شناسا پایگاههایی در کشورهای خارجی دارد که با هدف برقراری ارتباط میان استارتآپهای خارجی و داخلی و آشنایی با زیستبوم فناوری کشورهای دیگر راهاندازی شدهاند. در حال حاضر یک پایگاه در عمان و یک پایگاه در ترکیه فعالیت دارد و پایگاه دیگری در آلمان راهاندازی خواهد شد.
وی افزود: این پایگاهها تا ۵۰۰ هزار دلار روی استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان خارجی سرمایهگذاری میکنند. استارتآپها و شرکتها ایرانی که در خارج از کشور فعالیت میکنند نیز میتوانند از این فرصت استفاده کنند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/۴۰۲۱/
انتهای پیام/