دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1394 - 11:45
یک فلوشیپ جراحی‌های درون‌بین در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

جراحی موضعی در افراد چاق تاثیرگذار نیست

یک فلوشیپ جراحی‌های درون‌بین، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 یا 40 است برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند به سراغ روش‌های جراحی موضعی می‌روند که انجام این روش نه تنها برای آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت و چاقی مجدد عود می‌کند بلکه می‌تواند موجب بروز عوارضی در آنها شود.
کد خبر : 57767

دکتر محمدرضا عبدالحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، اظهار کرد: عدد شاخص توده بدن از وزن فرد به کیلوگرم، تقسیم بر قد بر متر مربع تعیین می‌شود. اگر نمایه توده بدنی که اصطلاحا به آن (BMI) گفته می‌شود بین 20 تا 25 باشد، فرد دارای وزن طبیعی است اما اگر این میزان بین اعداد 25 تا 30 باشد فرد دچار اضافه وزن است و اگر بیش از 40 باشد فرد در مرز چاقی قرار دارد و اگر بیش از این مقدار باشد فرد دچار چاقی مفرط شده است.



این جراح و فلوشیپ جراحی‌های درون‌بین، افزود: درمان چاقی و نوع روش آن در شاخص‌های متفاوت، متغییر است، برای مثال نمی‌توان از روش جراحی لاپراسکوپی و دستکاری روده در افرادی که شاخص توده بدنی آنها زیر 30 است، استفاده کرد.


وی افزود: روش جراحی لاپراسکوپی و دستکاری روده تنها در افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 یا 40 باشد کاربرد دارد و هیچ روش دیگری از قبیل جراحی موضعی برای این افراد تاثیر گذار نیست.


عبدالحسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 یا 40 است، برای اینکه زودتر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند به سراغ روش‌های جراحی موضعی می‌روند که انجام این روش نه تنها برای آنها نتیجه‌ای نخواهد داشت و چاقی مجدد عود می‌کند بلکه می‌تواند موجب بروز عوارضی در آنها شود.


این جراح و فلوشیپ جراحی‌های درون‌بین در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به افرادی که شاخص توده بدنی آنها 30 است توصیه می‌شود برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی استاندارد پیروی کنند و به صورت مرتب ورزش انجام دهند.


وی افزود: رژیم غذایی به تنها هفت درصد در کاهش وزن موثر است اما اگر توامان با انجام ورزش رعایت شود طی پنج سال می‌تواند تا 15 درصد نتیجه بخش باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب