دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 10:32
در کارگاه آموزشی هوش معنوی واحد نجف آباد مطرح شد

تجربه معنویت در کار با افزایش خلاقیت، صداقت، اعتماد و تعهد همراه است

کارگاه آموزشی هوش معنوی به میزبانی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد نجف آباد برگزار شد. 80 نفر از کارمندان مرد و 40 نفر از کارمندان زن در این کارگاه با مباحث مختلف مرتبط با هوش معنوی آشنا شدند.
کد خبر : 55085

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون اداری و مالی واحد نجف آباد در کارگاه آموزش هوش معنوی که در این واحد برگزار شد، در مورد هدف برگزاری این دوره آموزشی گفت: موقعیت های کاری در هم تنیده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامیو سطح انتظارات بسیار بالایی کهسازمان دانشگاه آزاد اسلامی از کارکنان دارد و همچنین وجود شرایط کاری متفاوت از دیگر سازمانهای مشابه در دانشگاه آزاد اسلامی، ما را بر آن داشته است تا مهارت های ارائه خدمات به مراجعان را برای کارمندان برنامه ریزی و اجرا کنیم و بر همین اساس یکی از این برنامه ها بالابردن مهارتهای ارتباطی بین کارکنان و دانشجویان است، که دوره آموزش هوش معنوی یکی از این برنامه های مهارت افزایی کارکنان است.


ابراهیم خردمند افزود: امروزه کارکنان در هر جایی که فعالیت می کنند، چیزی فراتر از پاداشهای مادی در کار را جستجو می کنند. آنان در جستجوی کاری با معنا، امید بخش و خواستار متعادل ساختن زندگی‌شان هستند. سازمان دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دارای کاکنان رشد یافته و بالنده ای است که در پی یافتن کاری با معنا، هدفمند و پرورش محیط های کاری پر جنب و جوش هستند.


مختاری: هوش معنوی را می توان با تمرین های مختلف از جمله مراقبه و تقویت رفتارهای اخلاقی افزایش داد. گرچه هوش معنوی با رشد شناختی، هیجانی یا اخلاقی مرتبط است ولی نمی توان آن را با هیچ یک از آنها برابر دانست

دکتر علی مختاری مدرس این دوره آموزشی نیز در این کارگاه گفت: در واقع معنویت در کار، توصیف کننده تجربه کارکنانی است که کارشان ارضا کننده، با معنا و هدفدار است. همچنین تجربه معنویت در کار، با افزایش خلاقیت، صداقت، اعتماد و تعهد در کار همراه است.


وی ادامه داد: هوش معنوی شامل حس معنا و داشتن ماموریت در زندگی، درک متعادل از ارزش ماده و اعتقادبه بهتر شدن دنیا است، هوش معنوی در ارتباط با آفریننده جهان مطرح است. این هوش را می توان توانایی شناخت اصول زندگی، قوانین طبیعی و معنوی، و بنا نهادن زندگی براساس این قوانین تعریف کرد. از موضوعاتی که در زمینه هوش معنوی مطرح هستند می توان به باور داشتن به این مساله که ما موجوداتی معنوی هستیم و زندگی جسمانی در این جهان موقتی است، بازشناسی و باور به یک موجود معنوی برتر یعنی خداوند، توجه به این موضوع که اگر خالقی هست و ما مخلوق هستیم باید کتاب راهنمایی هم وجود داشته باشد، لزوم شناسایی هدف زندگی و وجود چیزی که انسان رافرا می خواند، شناخت جایگاه خود در نزد خداوند، شناخت اصول زندگی و پذیرفتن این امر که برای داشتن زندگی موفق باید زندگی و تصمیمات خود را مطابق این اصول شکل داد، نام برد. سوال هایی نیز در مورد این که از کجا آمده ام به کجا می روم و اصلا هدف زندگی چیست از نمودهای هوش معنوی هستند.


این مدرس خاطرنشان کرد: هوش معنوی را می توان با تمرین های مختلف از جمله مراقبه و تقویت رفتارهای اخلاقی افزایش داد. گرچه هوش معنوی با رشد شناختی، هیجانی یا اخلاقی مرتبط است ولی نمی توان آن را با هیچ یک از آنها برابر دانست. بلوغ معنوی مستلزم دستیابی به بلوغ شناختی ، هیجانی و اخلاقی است و چنانچه جنبه های دیگر رشد نیافته باشند مانع رشد هوش معنوی میشوند.


وی یادآور شد: بعضی از ویژگی هایی که برای بهره گیری از هوش معنوی مفید هستند عبارتند از: خردمندی، شجاعت،راستگویی، انسانیت ،عشق، عدالت، تواضع و فروتنی، دوراندیشی، امید و ایمان ،سپاسگزاری و یقین داشتن به خالق بی همتا و روز حساب.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب