دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 15:09
یاسر هاشمی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ برای تامین نیروی انسانی شرکت‌های دریایی کشور‎/ رایزنی برای جذب دانشجوی بورسیه

یاسر هاشمی در حاشیه بازدید از نفتکش غول‌پیکر چینی به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی با شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای جذب دانشجوی بورسیه است.
کد خبر : 54608

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با توجه به برنامه‎های شرکت ملی نفتکش ایران در جذب دانشجو در رشته ‎های دریانوردی اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش ایران به‎عنوان بزرگ ‎‌ترین شرکت حمل‎ونقل دریایی مواد نفتی جهان، سالانه از دانشگاه‎های معتبر کشور در قالب بورسیه دانشجو می‌‎پذیرد.


وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ آمادگی کامل برای تامین نیروی انسانی شرکت‌های دریایی ایران را دارد.


در ادامه این بازدید حسین میرزایی پایلوت ارشد جزیره خارگ درباره کشتی‏‎های نفتکش، شیوه فعالیت و تجهیزات مختلف این کشتی‎‌ها توضیحاتی را ارائه کرد و به پرسش‎های یاسر هاشمی و همراهان دراین زمینه پاسخ گفت.


همچنین کاپیتان میرزایی، طی سخنانی بازدیدکنندگان را با فرآیند جذب دریانورد و مدارک مورد نیاز برای فعالیت در ناوگان شرکت ملی نفتکش آشنا کرد و به پرسش‎های آنان در زمینه چگونگی ورود به حرفه دریانوردی پاسخ داد.


خارگ به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در جمهوری اسلامی ایران می درخشد‎



هاشمی در دیدار با دکتر اسدروز رئیس پایانه نفتی خارگ هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خارگ در دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: ایثارگری‌های کارکنان نفت در جزیره خارگ در شدید‌ترین بمباران‌های این جزیره موجب شد تا در طول هشت سال دفاع مقدس صادرات نفت برای حتی یک لحظه قطع نشود.


وی افزود: خارگ به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.


در ادامه این دیدار عباس اسدروز با توجه به معماری زیبا و نظم مثال زدنی دانشگاه آزاد اسلامی خارگ، هوشمندی، غیرت، انگیزه و خستگی‌ناپذیری را رموز موفقیت پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه عنوان و تصریح کرد: بی‌تردید این گونه تلاش‌ها برای توسعه همه‌جانبه کشور مفید و موثر است.


رئیس پایانه نفتی خارگ با تشریح اهمیت دریا خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از استعدادهای دریا، توسعه اقتصادی از طریق دریا و توسعه تجارت با بهره‌مندی از حمل و نقل دریایی، بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که ۹۳ درصد واردات و صادرات کشور از طریق مرزهای دریایی انجام می‌شود و هر چه مسافت طولانی‌تر باشد، حمل و نقل با دریا نیز معقول‌تر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته