دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1394 - 12:44
بر اساس رأی نمایندگان مجلس؛

بررسی رأی عدم اعتماد به شهردار حداقل باید با نظر دو سوم کل اعضای شورا شهر باشد

نمایندگان در نشست علنی امروز -سه‌شنبه 17 آذرماه- مجلس شورای اسلامی با اصلاح تبصره یک و دو، ماده 3 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران که پیش‌تر مورد ایراد نمایندگان قرار گرفته بود، موافقت کردند.
کد خبر : 54507

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در ماده 3 این طرح آمده است که ماده 82 و تبصره آن به شرح زیر اصلاح می شود:


تبصره 1- در فاصله صدور رأی عدم اعتماد به شهردار و یا پذیرش استعفا و یا خاتمه خدمت شهردار تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از 3 ماه به طول انجامد، یکی از معاونان شهردار یا کارکنان رسمی یا ثابت شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار و مسئول اداره امور شهرداری می‌شود. چنانچه شورای اسلامی شهر حداکثر ظرف مدت 3 ماه نتواند شهردار خود را انتخاب نماید مرجع صدور حکم شهردار اقدام به معرفی و صدور حکم برای شهردار جدید می‌کند.


تبصره 2- با پیشنهاد حداقل دو سوم اعضای شورا درخواست رأی عدم اعتماد به شهردار به طور فوق العاده قابل طرح در شورا است و در صورتی که با رأی سه چهارم کل اعضا در اولین جلسه شورا به تصویب برسد شهردار برکنار می‌شود و شورا بلافاصله نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری برابر این قانون اقدام می‌کند.


همچنین نمایندگان دو ماده الحاقی دیگر را به تصویب رساندند. بر این اساس؛ بند 3 ماده 32 قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:


3- شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه از قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن سمت شاغل نباشند.


ماده الحاقی- در تبصره 1 ماده 89 قانون عبارت «و نمایندگان مجلس شورای اسلامی» بعد از عبارت «فرماندار یا شورای استان» افزوده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته