دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 17:39
در جلسه معاونان سما استان مازندران

نیازآذری: دکتر میرزاده چهره‌ای انقلابی، فرهنگی و اخلاق‌مدار است/ توسعه کیفی مراکز سما با بهره‌گیری از ظرفیت واحد‌های دانشگاهی

رییس شورای سیاست گذاری سمای استان مازندران با بیان اینکه مراکز سما و واحدهای دانشگاهی مکمل هم هستند، گفت: برخی از فعالیت‌های و برنامه در مراکز سما و واحدهای دانشگاهی مشترک هستند و فعالیت‌های مراکز سما پیش‌نیازی برای تداوم فعالیت واحد‌های دانشگاهی است.
کد خبر : 52914

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در جلسه معاونان سما استان مازندران با توجه به تصمیم سازمان مرکزی مبنی بر اینکه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان، رییس شورای سیاستگذاری سما استان هستند، گفت: هدف از این تصمیم استفاده از امکانات واحد‌ها دانشگاهی برای توسعه، پیشرفت و کیفی سازی آموزش و پژوهش در مراکز سما است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به خصوصیات شخصیتی ریاست عالی دانشگاه به عنوان چهرهٔ متدین، انقلابی، فرهنگی و اخلاق مدار گفت: دکتر میرزاده با شجاعت، جسارت و درایت خود این باور را ایجاد کرد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور، که مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی دارند، فعالیت جدی و حضور موفقی داشته باشد.


وی با بیان اینکه برنامه‌های دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی راهگشا و موفقیت آمیز بوده است، ادامه داد: ریاست عالی دانشگاه با شهامت و بی‌پروایی که نشات گرفته از تجارب ارزنده ایشان از ابتدای انقلاب تاکنون است، بخوبی توانست بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان را به جایگاه واقعی خود برساند.


نیازآذری با توجه به برنامه‌های رییس دانشگاه برای توسعه و گسترش تحصیلات تکمیلی گفت: همه باید با تعامل و همکاری و رفع نقیصه‌ها جهت ایجاد زمینه و توسعه کیفی آموزش و پژوهش فعالیت کنند.


یک راه عملی برای جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی، آموزش از سطوح پایین است تا با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خوب در این مجموعه دانشجو برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش راغب شود

وی وجود مشکلات عدیده در جذب دانشجو را یادآور شد و ادامه داد: بسیاری از این مشکلات فرصت هستند نه تهدید و در فضای رقابتی تلاش بیشتر همه اعضا را می‌طلبد.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به سیاست‌های مقتدرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری از ابتدای ولایت خود، گفت: وجود یک سیاست محکم و با اقتدار موجب شکست دشمنان در تهاجم فرهنگی و موجبات توسعه در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، صنعتی، نظامی و هسته‌ای شد.


وی به تعداد زیاد داوطلب و جذب محدود دانشجو در گذشته و تغییر این شرایط در چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: وجود یک سیاست پایدار در اقتصاد، آموزش، فرهنگ و آینده نگری موجبات بقا، رشد و بالندگی این مجموعه دانشگاهی است.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران فلسفه ایجاد معاونت سما را ساخت و توسعه مدارس سما عنوان کرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آموزشی از دبستان، مدرسه، دبیرستان، هنرستان و آموزشکده‌ها برای مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر از رسالتهای کاری مراکز سما است.


وی اظهار کرد: هر چه تعداد مدارس و مراکز آموزشی پایه ما بیشتر باشد جذب دانشجو در مقاطع دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی راحت‌تر خواهد بود.



نیازآذری با بیان اینکه مراکز سما از ظرفیتهای موجود واحد‌ها استفاده کنند، تاکید کرد: معاونین سما با تعامل بیشتر با روسای واحد‌ها از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی استفاده کنند.


وی توسعه و تجهیز مدارس سما در استان را خواستار شد و افزود: با برگزاری این جلسات بصورت منظم و هدفمند معاونان سمای استان روند فعالیت‌های خود را گزارش کنند.


نیازآذری تقویت مراکز سما را موجب تقویت واحد‌ها عنوان کرد و گفت: یک راه عملی برای جذب دانشجو در واحدهای دانشگاهی، آموزش از سطوح پایین است تا با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خوب در این مجموعه دانشجو برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش راغب شود.


وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای گسترش رشته محل‌های جدید در مراکز سما وجود دارد، اظهار کرد: معاونان سمای واحدهای استان برای گسترش رشته محل‌ها با توجه به نیاز جامعه و رشته‌های مهارتی از ظرفیت‌های هیات علمی واحد‌ها نیز استفاده کنند.


این مسئول با یادآوری افت کیفیت آموزشی به دلیل رشد بی‌رویه موسسات غیرانتفایی که بسیاری از آن‌ها تجهیزات و کادر علمی مناسبی ندارند، گفت: توسعه کیفی آموزش و پژوهش و ارتقا سطح علمی جزو اولویت‌های ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی است و همه مراکز سما هم باید در این مسیر حرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته