دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1399 - 14:35
ملایی در گفتگو با آنا:

توجه دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش همگانی نتایج مثبتی برای کشور دارد/ کم‌تحرکی در دوران کرونا به بیش از 50 درصد افزایش داشته است

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ضمن تشریح اقدامات این فدراسیون در مواجهه با محدودیت‎‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: کم‌تحرکی در کشور به 56 درصد افزایش پیدا است که این آمار هشدار جدی برای مدیران ورزشی کشور محسوب می‌شود.
کد خبر : 529034
dc24b1dc-e4dc-4ea5-96fa-b29d3284fa67.jpg

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تفاهم‌نامه مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: کم‌تحرکی در کشور به 56 درصد افزایش پیدا کرده است که این آمار هشدار جدی برای مدیران ورزشی کشور محسوب می‌شود. از همین رو باید بیش از گذشته به ورزش تندرستی و ورزش همگانی توجه شود تا آسیب‌های این معضل را مدیریت کنند.


همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی با مرکز ورزش دانشگاه آزاد در راستای اصلاح سبک زندگی مردم


وی افزود: فدراسیون ورزش‌های همگانی برای حل مسئله کم‌تحرکی به اقشار مختلف جامعه توجه دارد و سعی می‌کند با مدیریت اقشار جمعیتی کشور، برنامه‌های مشترکی برای اصلاح سبک زندگی مردم در نظر بگیرد. همکاری با مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی یکی از گا‌م‌های مثبت این حوزه است. پس از انعقاد این تفاهم‌نامه کارگروهی برای تدوین سندی مشترک میان این فدراسیون و دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار می‌کند.  


رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک‌میلیون دانشجو و استاد مجرب در حوزه تربیت‌بدنی و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه اصلاح نگرش دانشجویان است. در همین راستا پروژه‌هایی تعریف شده است و این فدراسیون در نظر دارد از برگزاری رویدادهای ورزش همگانی در محیط‌های دانشجویی سراسر کشور حمایت کند. 




بیشتر بخوانید:


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون ورزش‌های همگانی




ملایی گفت: امیدواریم فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های بدنی به‌عنوان رکنی اصلی در برنامه‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.


وی ادامه داد: در نظر داریم با رویکرد بازاریابی اجتماعی به اصلاح نگرش و دانش‌افزایی دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور کمک کنیم. در همین راستا بسته‌های آموزشی مورد نیاز رویدادهای ورزش همگانی تهیه شده است.


رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با اشاره به اینکه این فدراسیون بیش از ۵۲ انجمن و کمیته ورزشی دارد، خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها و کمیته‌های ورزشی جذابیت خاصی برای نسل جوان دارند که با استفاده از این ظرفیت می‌توان در مدیریت رویدادهای ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنیم. 


پایش تندرستی و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی


ملایی تأکید کرد: در تعامل با تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چگونگی پایش تندرستی و مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی همکاری خواهیم داشت و در این همکاری گزارشی از وضعیت تندرستی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه می‌شود. این گزارش به‌عنوان گزارشی ملی در برنامه‌ریزی‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی تأثیرگذار خواهد بود و بر مبنای این گزارش فعالیت‌های مؤثر خود را شناسایی خواهیم کرد. 


وی افزود: حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به‌سوی توسعه وزش همگانی در «تربیت نیروی متخصص» و «آینده کشور» تأثیر بسزایی دارد، منجر به ارتقای سلامت ملی می‌شود و به‌عنوان دانشگاهی پیشرو، نخستین دانشگاه فعال کشور است که از فعالیت‌ تربیت بدنی حمایت و آن را تشویق می‌کند.


رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با اشاره به اینکه امروز، نخستین روز توسعه ورزش همگانی در ابعاد مختلف در محیط دانشگاه آزاد  اسلامی است، گفت: در سال‌های گذشته نگاه به ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی جدی‌تر بود اما در مدیریت جدید این دانشگاه، نگاه به ورزش همگانی جدی‌تر شده است.


ملایی بیان کرد: توسعه ورزش همگانی بر وضعیت  جسمانی و روحی دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود و منجر به بهبود فرهنگ عمومی کشور می‌شود. امروز کشور به فرهنگی پویا و اخلاق‌محور نیازمند است که همه این سجایای فرهنگی در ورزش به‌خصوص ورزش همگانی وجود دارد. بیشترین ظرفیت کار، تلاش و اندیشیدن در انسانی است که فعالیت بدنی و ورزش همگانی را در سبک زندگی خود ترسیم کرده است. انسان  چابک می‌تواند در عرصه‌های مختلف  بهتر و بیشتر ایفای نقش کند. 


توجه دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش همگانی نتایج مثبتی برای کشور دارد


وی افزود: در حال حاضر ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان موضوعی جدی مورد توجه قرار گرفته که این امر می‌تواند نتایج مثبتی در آینده علمی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی کشور بگذارد. همچنین در آینده دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به‌عنوان یک برند برای ورزش همگانی در حوزه دانشگاه آزاد مورد توجه واقع شود. 


کمپین آماده باش چیست؟


رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با تأکید بر ادامه فعالیت‌های ورزشی با وجود ویروس کرونا، اظهار کرد: در شرایط کنونی باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و نباید فعالیت‌های ورزشی تعطیل شود. حاصل این دو مؤلفه، انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه و در محیط‌های امن است. از همین رو کمپین «آماده باش» را راه‌اندازی کردیم. 


ملایی در خصوص هدف از راه‌اندازی کمپین آماده باش گفت: هدف این کمپین، احصای رسالت ورزش همگانی در آگاهی بخشی، برگزاری چالش‌ها و رویدادهای ورزشی خانواده‌محور در  محیط خانه بود که خوشبختانه مورد استقبال واقع شد.


آوای ورزش در همسایگی


وی در خصوص دیگر اقدامات فدراسیون ورزش‌های همگانی در مواجهه با محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: دومین پروژه این فدراسیون، پروژه «آوای ورزش در همسایگی» است. در این پروژه  به جای حضور مردم در باشگاه‌های ورزشی، مربیان در مجتمع‌های مسکونی حاضر می‌شوند و مردم را به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق و هدایت می‌کنند که این پروژه اکنون در حال اجرا است.


بازی و نشاط کودکان


رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور سومین اقدام فدراسیون ورزش‌های همگانی در مواجهه با محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا کم‌تحرکی کودکان را تشدید کرده است، پروژه «بازی و نشاط کودکان» را راه‌اندازی کرده‌ایم. در این پروژه با محوریت والدین و استفاده از بازی‌های هدفمند، پدر و مادران ساعاتی از روز را با کودکان چهار تا هشت ساله به بازی می‌پردازند تا منجر به بهبود مهارت کودکان شود. درصورتی که از این طرح ملی حمایت شود می‌تواند به‌طور چشمگیری خلأ کم‌تحرکی کودکان را برطرف کند. 


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته