دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه پیام نور خبرداد؛

حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در چهارمین جشنواره دانشجویی فناوری نانو

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: یکی از ویژگی‌های چهارمین دوره جشنواره فناوری نانو پیام نور نسبت به دوره‌های قبل حضور و شرکت دانش‌آموزان مقطع دبیرستان است.
کد خبر : 524442
636721754841361870_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا زمانی در چهارمین جشنواره دانشجویی فناوری نانو پیام نور که پیش از ظهر امروز به‌صورت آنلاین برگزار شد، بیان کرد: درجه پیشرفت کشورها معمولا براساس شاخص‌های خاصی رتبه‌بندی می‌شوند که یکی از اصلی‌ترین آنها کسب ثروت کشور از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف است. ایران گام‌های موثری در این زمینه برداشته و نیروهای انسانی متخصصی تربیت کرده که قادر به حل مشکلات کشور و رفع چالش‌های صنعت هستند.


وی با اشاره به این که  در برنامه پنجم و ششم توسعهتأکید و تمرکز اصلی بر حوزه‌های خاصی از جمله نانو فناوری بود، افزود: اصلی‌ترین هدف از این کار نشان دادن تأثیرگذاری این علوم بر سطح رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور بود. برای فعالیت و پیشرفت در حوزه‌های علمی که بتوانند بر رفاه مردم و پیشرفت اقتصادی کشور تأثیر بگذارد، باید بررسی و تحقیقات عمیقی در آنها انجام شود که برای این کار به دانشگاه‌ها نیاز است.


رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه‌های کشور از سال‌ها قبل وارد حوزه فناوری نانو شده‌اند و امروزه در حال رویت نتایج آن هستیم. برگزاری جشنواره‌های علمی به شکل الکترونیک چالش جدیدی است اما دانشگاه پیام نور ساختار مورد نیاز آن را دارد و از این ساختار برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، آموزش الکترونیک و برگزاری جلسات و رویدادهای علمی استفاده می‌کند.


زمانی بیان کرد: یکی از ویژگی مهم چهارمین جشنواره دانشجویی فناوری نانو نسبت به دوره‌های قبلی اضافه شدن بخش دانش‌‌آموزی است و کارهای تحقیقاتی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان نیز شرکت داده شده‌اند. این امر اجازه می‌دهد دانش‌آموزان ما با پشتیبانی علمی قوی در حوزه نانو وارد دانشگاه شوند.


وی افزود: فناوری نانو یکی از مباحث مهم در جهان به شمار می‌رود و در حوزه‌های مختلفی چون پزشکی، صنعتی و کشاورزی کاربرد دارند.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: پیام نور نانو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته