دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1399 - 10:01

چند درصد دانشگاه‌های کشور به فیبر نوری متصل است؟

دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری به شبکه‌ اینترنت پرسرعت نیاز دارند.
کد خبر : 519017
این 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، با ادامه همه‌گیری بیماری کرونا در سراسر کشور و ضرورت استفاده از سامانه‌های مجازی به‌جای حضور فیزیکی در مراکز آموزشی کشور نیازمند توسعه و ارتقای کیفیت شبکه‌های ارتباط اینترنتی است.




بیشتر بخوانید:


ارائه بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی رایگان به اساتید دانشگاه‌ها


ممکن است در مناطقی از ایران پوشش شبکه اینترنت ثابت ضعیف باشد؛ مردم به ما اطلاع دهند




اینترنت این روزها علاوه بر ابزاری برای ارتباط با دوستان و آشنایان شبکه‌ای بسیار مهم به منظور پیگیری امور درسی است. میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو در شهرهای مختلف ایران با استفاده از دستگاه‌های مختلف به اینترنت متصل شده و مراحل مختلف تحصیل خود را ادامه می‌دهند. اکنون دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بیش از هر زمان به اینترنت پرسرعت زیاد دارند تا بتوانند شرایطی مناسبی را برای ارتباط اساتید با دانشجویان فراهم سازند.


هفتم مهر ماه  علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در جلسه‌ مشترک وزرای علوم و ارتباطات درباره تسهیلات ویژه دانشجویان و اساتید تصمیم‌گیری و مقرر شد از هر تلاشی برای راحت‌تر کردن ارتباط جامعه دانشگاهی در فضای وب دریغ نشود.


وی همچنین افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده همه سامانه‌های دانشگاهی از ترافیک رایگان برخوردار می‌شوند؛ به گونه‌ای که همه داد و ستد‌های اطلاعات از سوی استادان و دانشجویان روی این سامانه‌ها به صورت رایگان انجام پذیرد.


منصور غلامی وزیر علوم نیز چندی پیش در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور عنوان کرد: وزیر ارتباطات قول داده اینترنت دانشجویان را تامین کند البته خواست ما اینترنت رایگان است . در این زمینه اقدامات اولیه انجام شده است و امیدواریم این نوع دسترسی به اینترنت همین روزها محقق شود تا صرفا ارتباط دانشگاه و دانشجو تسهیل شود.


محمد جواد آذری جهرمی در اولین روز هفته جاری از اختصاص 120 گیگابایت بسته اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: جزئیات هدیه مخصوص دانشجویان عزیز نیز به زودی اعلام می‌شود.



محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، گفت: همه مراکز آموزشی که از شرکت مخابرات ایران زیرساخت‌های ارتباطی را درخواست کردند با امکانات لازم تجهیز گردیدند و این امکان نیز فراهم شده است که اگر مرکزی به توسعه پهنای باند نیاز داشته باشد خدمات بیشتری به آن‌ها تعلق گیرد. تا این لحظه تمامی نیازهای ارتباطی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها برطرف شده است و هر زمان که مرکزی اعلام نیاز کند به آن رسیدگی می‌کنیم.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته